وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی جامع گوشی های هوشمند گلکسی A13

انتشار ۱۴۰۰/۹/۴ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۱۰ ۰۴:۴۸ . ۳۷۲۶ بازدید

مشخصات فنی گلکسی A13 یکی از موضوعات جذاب برای کاربران گوشی های هوشمند است. گوشی هوشمندA13 جزء بهترین گوشی های سامسونگ سری A می باشد. مشخصات فنی گلکسی A13 ، توجه مشتاقان این حوزه را به خود جلب کرده است. اگر میخواهید مشخصات فنی گلکسی A13 را به طور کامل و دقیق بشناسید. حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. علاقمندان گلکسی A13 توصیه ما به شما خواندن این مطلب تا انتهای آن است.  در این مقاله مشخصات فنی گلکسی A13 را برای شما عزیزان شرح داده ایم. هدف ما افزایش آگاهی و اطلاعات شما در این زمینه و کمک به انتخاب گوشی مناسب برای شماست. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

 

بررسی جامع گوشی های هوشمند گلکسی A13

 

مشخصات فنی گلکسی A13 

  1. نمایشگر گلکسی A13از نوع IPS بوده و دارای ابعاد    6.5اینچ با رزولوشن1080در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~396 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) است.
  2. طراحی بدنه گلکسی A13 به گونه ای است که ساخت جلوی شیشه‌ای، پشت پلاستیکی و فریم آن پلاستیکی است.
  3. گلکسی A13به صورت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارتهنانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by) است.
  4. پلتفرم مربوط به سیستم‌عامل در زمان عرضه اندروید 11 است.
  5. تراشه به کار رفته در ساخت گوشی MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G است:هفت نانومتر)پردازنده مرکزی8هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Cortex-A76 و شش هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)
  6. پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2و درگاه حافظه آن microSDXC است : حافظه داخلی    64گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  7. مشخصات دوربین گلکسی A13 به صورت زیر است:

دوربین اصلی50مگاپیکسلبا لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لنز اولتراواید با پوشش 123 درجه، سنسور تشخیص عمق تصویر، قابلیت‌ فلاش LED، پانوراما، HDR و فیلم‌برداری1080p@30fps

مشخصات دوربین سلفی گلکسی A13

دوربین سلفی8مگاپیکسل و دوربین فیلم‌برداری سلفی     1080p@30fps

  1. از نظر صدا گلکسی A13دارای اسپیکر و جک ۳.۵ میلی‌متری است.
  2. باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت از ویژگیهای گلکسی A13است.
  3. سرعت شارژ مناسب با شارژ سریع 25 وات و برخورداری از حسگرها شامل: حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج از قابلیت های گلکسی A13 است.
  4. شبکه فناوری GSM / HSPA / LTE / 5G و  اتصالات شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات از دیگر ویژگیهای گلکسی A13است.

 

مشخصات دوربین سلفی گلکسی A13

 

همه چیز درباره گلکسی A13

به طور کلی شرکت سامسونگ در شاخه گوشی های موبایل اقتصادی به عنوان یکی از بهترین های بازار گوشیهای هوشمند به حساب می آید. گوشی های موبایل سری A، در واقع یکی از بهترین نمونه های گوشیهای هوشمند سامسونگ هستند. شرکت سامسونگ جدید‌ترین گوشی اقتصادی 5G را با نام گوشی سامسونگ Galaxy A13 تا پایان سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار گوشی های هوشمند عرضه می کند. در واقع این گوشی جزء گوشی های ارزان 2021 با نسل پنجم اینترنت محسوب خواهد شد. شرکت سامسونگ هر ساله گوشی های موبایل اقتصادی را با پشتیبانی از اینترنت 5G برای کاربران وارد بازار گوشیهای هوشمند می کند. این برند در سال 2020 از دو گوشی اقتصادی با کیفیت ساخت بالا با نام Galaxy A42 5G و در سال 2021  با گوشی موبایل Galaxy A22 5G رونمایی کرده است که این محصولات در لیست پرفروش ترین های بازار گوشیهای هوشمند قرار گرفته اند.در سال ۲۰۲۲ سامسونگ گوشی بسیار خوش قیمتی را با نام Samsung Galaxy A13 روانه بازار خواهد کرد. 

بررسی گلکسی A13

  1. گلکسی A13 از ماژول مربعی 4 دوربین کمک گرفته و در قسمت جلوی دوربین دارای تنظیمات تک دوربین است . در پنل پشتی این محصول دارای 4 سنسور، 48 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل است تا شما بتوانید تصاویر با کیفیتی را ثبت کنید. همچنین سامسونگ گلکسی A13 5G دارای یک دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی برای عکس های سلفی است.
  2. شما از تماشای فیلم یا بازی در Samsung Galaxy A13 5G لذت خواهید برد زیرا این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی (16.51 سانتی متر) با وضوح 720 در 1560 پیکسل است.
  3. Samsung Galaxy A13 5G ، پس از راه اندازی در گزینه های مختلف ذخیره سازی برای شما در دسترس خواهد بود. این دسترسی برای شما این امکان را فراهم می کند تا فایل های محلی ، فیلم ها ، تصاویر ، فیلم ها ، آهنگ ها و سایر موارد خود را بدون هیچگونه نگرانی در مورد محدودیت فضا به راحتی ذخیره کنید.

قیمت Galaxy A13

انتظار می رود،  قیمت گلکسی A13 5G ارزان‌تر از ۲۰۰ دلار در دسترس شما کاربران عزیز قرار بگیرد. در واقع میتوان گفت که قیمت گوشی سامسونگA 13 در بازار جهانی حدود 170 دلار خواهد بود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در مراکز فروش گوشی با توجه به هزینه واردات و رجیستری گوشی سامسونگA13 قیمت بالاتری خواهد داشت. 

 

قیمت Galaxy A13

 

مشخصات کامل گوشی A13 

سامسونگ گلکسی A13 5G از سیستم عامل Android v11 استفاده می کند و دارای باتری مناسب 5000 میلی آمپر ساعتی است که به شما کاربران عزیز این امکان را می دهد از بازی ، گوش دادن به آهنگ ، تماشای فیلم و انجام کارهای دیگر به مدت طولانی لذت ببرید. گوشی a13 با آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 3 عرضه خواهد شد. همه‌ی کاربرانی که با سامسونگ کار کردند در جریان راحت و روان بودن و جذاب بودن محیط کاربری گوشیهای سامسونگ هستند. در واقع  یکی از دلایل محبوبیت برند سامسونگ رابط کاربری و سازگاری فوق‌العاده نرم افزار و سخت افزار آن است.

سخت افزار گوشی سامسونگ A13 

همانطور که می دانید یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر گوشی سخت افزار و قسمت پردازنده آن است، که مسئولیت تامین قدرت دستگاه شما را بر عهده دارد. در واقع این قسمت بر روی قیمت نهایی آن، تاثیر زیادی دارد. شما کاربران عزیزی که به بازی کردن علاقمند هستند همیشه توجه ویژه‌ای به این قسمت دارید و قسمت سخت افزار عیار گوشی شما محسوب می شود. گوشی سامسونگ a13 از تراشه انحصاری Exynos 850 5G استفاده خواهد کرد که دارای فناوری ساخت 8 نانومتری بوده و قدرت قابل قبول و مصرف شارژ بهینه‌ای را دارد. همچنین سی پی یو آن 8 هسته‌ای و دارای پردازنده گرافیکی Mali-G52 است که به عنوان مکمل مناسب برای چیپست اگزینوس محسوب می شود. گوشی a13 با رم 4 و 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی در سه رنگ آبی، طوسی و سبز به بازار عرضه خواهد شد. محفظه کارت حافظه برای موبایل سامسونگ a13 تعبیه شده و شما کاربران عزیز با استفاده از مموری کارت می‌توانید حافظه گوشی خود را افزایش دهید.

 

سخت افزار گوشی سامسونگ A13

 

طراحی A13  سامسونگ

سامسونگ a13 از پلاستیک ساخته شده است و فریم و پنل پشتی آن هر دو پلاستیکی است. گوشی سامسونگ از طراحی ساده‌ای برخوردار است و پنل پشتی تنها میزبان ماژولی مربعی شکل آن بوده همچنین  با داشتن خط‌های عمودی در پشت گوشی سامسونگ سعی کرده است تا حدی زرق و برق جذابی را به ظاهر گوشی a13 اضافه کند. دوربین سلفی با گرفتن کمترین فضا در ناچی V شکل قرار گرفته است . جک 3.5 میلی‌متر محبوب علاقمندان به موسیقی در سامسونگ a13 تعبیه شده و سنسور اثر انگشت هم با کلید پاور ادغام شده است و در کنار گوشی a13 سامسونگ قرار گرفته است. وزن گوشی a13 سامسونگ 221 گرم و قطری 9.7 میلی‌متری دارد.

نمایشگر سامسونگ A13

نمایشگر 6.5 اینچی این گوشی a13 از نوع PLS IPS است. رزولوشن صفحه نمایش آن HD+ است و دارای تراکم پیکسلی 270 پیکسل در هر اینچ می باشد. از ویژگی‌های این نمایشگر میتوان به مواردی مانند حالت دارک یا تیره، نمایش 16 میلیون رنگ، مولتی تاچ اشاره کرد. این نمایشگر 81.9 درصد از نمای جلوی گوشی سامسونگ a13 را به خود اختصاص داده است و با توجه به اینکه حاشیه بسیار کمی دارد آن را جذاب‌تر کرده است. 

باتری گوشی A13

سامسونگ a13 دارای باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری است که مصرفی بسیار بهینه و رضایت بخش برای شما کاربران عزیز خواهد داشت. همچنین فست شارژ 15 واتی گوشی a13 نیز به شما در سریع شارژ کردن گوشی کمک می‌کند.

 

باتری گوشی A13

 

دوربین گوشی A13

گوشی a13 نیز از دوربین چهارگانه شامل لنز واید 48 مگاپیکسلی، اولتراواید 5 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی بهره برده است. کیفیت لنز اصلی گوشی سامسونگ a13 بسیار خوب بوده و پردازش تصاویر نیز رضایت بخش است. کیفیت فیلمبرداری با کیفیت 1080 پیکسل فراهم بوده و با دارا بودن لنز سلفی 8 مگاپیکسلی، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080 پیکسل را برای کاربران عزیز فراهم کرده است.

آیا  گوشی A13 ارزش خریدن دارد؟

با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که برای این گوشی ارائه کردیم و قیمت گوشی سامسونگ a13 ، خرید گوشی a13 ارزش بالایی دارد. 

 

مزایای گوشی A13

  1. باتری حجیم 5000 میلی آمپری
  2. دوربین چهارگانه 48 مگاپیکسلی
  3. تراشه Exynos 850 5G
  4. پشتیبانی از اینترنت پرسرعت 5G

معایب A13 

  1. طراحی گوشی جالب نیست
  2. لنزهای فرعی نسبتاً ضعیفی دارد
  3. فست شارژ نه چندان سریعی دارد

ویژگی گوشی A13

گلکسی A13 5G یک گوشی اقتصادی با قیمتی مناسب است. قیمت این محصول باید مشابه همان قیمتی باشد که سامسونگ برای گلکسی A12 در نظر گرفت ولی این گوشی از اینترنت ۵G هم پشتیبانی می‌کند. گلکسی A12 با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اصلی وارد بازار مصرف شد ولی گلکسی A13 ، سنسوری به بزرگی ۵۰ مگاپیکسل را به‌عنوان دوربین اصلی در خود دارد. این سنسور همان سنسور ISOCELL GN2 قدرتمندی نیست که مدتی در صدر جدول DXOMARK قرار داشت ولی کیفیت آن بسیار بیشتر از سنسوری است که سامسونگ تاکنون در گوشی‌های هم‌ردیف با گلکسی A13 استفاده کرده است. گلکسی A13 آخرین گوشی سامسونگ از سری گلکسی A است که امسال رونمایی می‌شود و در واقع مورد انتظارترین میان‌رده‌ی شرکت یعنی گلکسی A73 بهار سال آینده رونمایی می شود. مهم‌ترین ویژگی گوشی a13 ، تجهیز گوشی به دوربین فوق‌العاده‌ی ۱۰۸ مگاپیکسلی است. در واقع سامسونگ قصد دارد طی سال‌های آینده به دوربین گوشی‌های میان‌رده‌اش بیشتر توجه کند تا بتواند بخش بزرگی از بازار گوشیهای هوشمند را بدست آورد. به طور کلی سامسونگ گوشی‌های پایین‌رده زیادی در بازار دارد، اما برای اینکه بتواند با شرکت‌های قدرتمندی مانند شیائومی رقابت کند، باید به سراغ مشخصات فنی بهتری برود. بنابراین شرکت سامسونگ در گلکسی A13 از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

 

معایب A13

 

چرا گلکسی A13

شرکت سامسونگ با معرفی نسل‌های جدید گلکسی A، بخش‌های مختلفی از آن‌ها را بهبود می‌دهد. این کمپانی می‌خواهد گوشی جایگزین گلکسی A12 را با بهبود در بخش دوربین معرفی و روانه بازار خواهد کرد. سامسونگ از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در گلکسی A13 استفاده می‌کند. این دستگاه دوربین چهارگانه خواهد داشت که از دوربین‌های ۵ مگاپیکسلی اولترا واید، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق پشتیبانی می‌کند. همچنین به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که تنها  رزولوشن سنسور دوربین اصلی تغییر می‌کند و از ۴۸ مگاپیکسل در گلکسی A12 به ۵۰ مگاپیکسل افزایش می‌یابد.

 

بررسی قیمت گلکسی A13 

مشخصات فنی گلکسی A13 از جمله موضوعات جذاب برای کاربران سامسونگ است. کاربرانی که تجربه کار با گوشی های سامسونگ را دارند صد در صد این سخن را تائید می کنند که همواره هدف این برند تولید مناسب ترین و خوش قیمت ترین گوشی های بازار موبایل بوده است. ما در این مقاله سعی کردیم با جزئیات مشخصات فنی گلکسی A13را برای شما کاربران عزیز معرفی کنیم. به این نکته مهم توجه داشته باشید که هر یک از این مدلهای گلکسی سامسونگ دارای یک ویژگی منحصر بفرد و برجسته هستند که شما با توجه به اولویت ها و نیازهای خود می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید. اگر تجربه کار با هر یک از گوشی های گلکسی سامسونگ را دارید لطفا در قسمت کامنت و نظرات آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آیا می دانید پر فروش ترین گوشی های سال 2021 برند معرفی مانند آیفون ، سامسونگ ، شیائومی ، هوآوی و.... می باشند. هر کدام از برند ها بهترین گوشی های جدید خود را در سال 2021 در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی عرضه کردند.

 

بررسی قیمت گلکسی A13 
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست