وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و POCO X3 NFC

انتشار ۱۴۰۰/۵/۱۷ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۱۰ ۰۵:۱۷ . ۸۲۸ بازدید

امروزه خرید گوشی برای بسیاری از مردم کاری دشواری شده است. بررسی و مقایسه گوشی از نظر طراحی ، باتری ، دوربین ، صفحه نمایش و مزایا و معایب یگ گوشی می تواند به مشتری کمک کند انتخاب خوبی داشته باشد. در این نوشته به مقایسه گوشی های POCO X3 PROو POCO X3 NFC می پردازیم. جالب است بدانید طبق آخرین گزارش به دست آمده شرکت گوشی شیائومی  در ساخت مدل POCO نخست یک ایده ساده در سر داشته است یعنی با ساخت و تولید یک گوشی موبایل گیمینگ شروع شده است ، قیمت گوشی POCO X3 PRO ارزان می باشد. گوشی POCO X3 PRO جزو بهترین گوشی های 2021 می باشد. این گوشی در نسخه بالاتر خود امکانات و قابلیت های خود را افزایش داده است. ممکن است برای مشتری سوال ایجاد شود تفاوت گوشی POCO X3 PROو POCO X3 NFC در چیست؟ در این نوشته به مقایسه این دو گوشی می پردازیم. در ادامه مزایا و معایب هر یک را به طور کامل توضیح می دهیم. 

  بررسی دوربین گوشی شیائومی POCO X3 PROو POCO X3 NFC

 

بررسی دوربین گوشی شیائومی POCO X3 PROو POCO X3 NFC

در این بخش به بررسی و مقایسه گوشیPOCO X3 PROو POCO X3 NFC از نظر دوربین می پردازیم. گوشی شیائومی POCO X3 PRO دارای چهار دوربین پر کاربرد می باشد. این دوربین ها شامل لنز 48 مگاپیکسل و همچنین لنز 8 مگاپیکسل ، لنز 2 مگا پیکسل و لنز دو مگا پیکسل می باشد. این دوربین ها در تصویر برداری و سلفی گرفتن  فوق العاده هستند. گوشی شیائومی نسخه بالا تر امکانات بیشتری از نظر دوربینی دارد دوربین گوشی شیائومی POCO X3 NFC دارای چهار دوربین لنز 64مگابایتی ،لنز 13 مگابایتی و 2 مگا بایتی و لنز 2 مگابایتی می باشد. این دوربین ها از نسخه قدیمی تر بهتر هستند. جالب است بدانید این دو گوشی از نظر دوربین سلفی تفاوت ندارند. گوشیPOCO X3 PROو POCO X3 NFC هر دو دوربین سلفی 20 مگا پیکسل دارند. دوربین اصلی در گوشی POCO X3 NFC بهتر و با کیفیت تر از نسخه قدیمی POCO X3 PRO می باشد. از معایب گوشی POCO X3 PRO  میتوان به پردازش در لحظه عکس تاثیر بر روی کیفیت لنز دوربین دارد و این امر باعث شده کیفیت به نسبت کمتر باشد.

 

 POCO X3 PROXiaomi POCO X3 NFC
دوربین اصلی۴۸ مگاپیکسل۶۴ مگاپیکسل
لنز اولتراوایدهشت مگاپیکسل۱۳ مگاپیکسل
سنسور تشخیص عمقدو مگاپیکسلدو مگاپیکسل
لنز ماکرودو مگاپیکسلدو مگاپیکسل
دوربین سلفی۲۰ مگاپیکسل۲۰ مگاپیکسل

 

بررسی سخت افزار و نرم افزار گوشی POCO X3 PROو POCO X3 NFC

 

بررسی سخت افزار و نرم افزار گوشی POCO X3 PROو POCO X3 NFC

گوشی شیائومی POCO X3 PROنسبت بهPOCO X3 NFC ازنظر سخت افزاری و نرم افزاری بهتر شده و دارای امکانات و قابلیت های بسیاری است. قدرت گوشیPOCO X3 PRO  دو برابر گوشی POCO X3 NFC است. شرکت شیائومی در ساخت گوشی POCO X3 PRO از تراشه Snapdragon 860 با به کار گیری فناوری 7 نانومتری استفاده شده است. این تراشه در گوشی نسخه پایین تر به Snapdragon 732G با فناوری 8 نانومتری طراحی شده است. گوشی شیائومی مدلPOCO X3 NFCاز پردازنده گرافیکی 618 استفاده شده است. این گوشی حافظه 4 و 6 گیگا بایت همچنین حافظه داخلی آن 64 و 128 گیگا بایت می باشد. گوشی شیائومی POCO X3 PRO دارای فناوری UFS 3.1 حافظه می باشد، گوشی شیائومی مدلPOCO X3 NFCدارای فناور UFS 2.1است.گوشی POCO X3 PRO به کار گیری اندروید 11 همچنین رابط کاربری MIUI 12 که امکانات و قابلیت های منحصر به فردی می باشد. گوشی شیائومی مدلPOCO X3 NFC دارای اندروید10 و دارای رابط کاربری MIUI 12می باشد. جالب است بدانید گوشی POCO X3 PRO دارای پردازنده و نرم افزار کامل تری نسبت به نسخه پایین تر است. شما با توجه به این توضیحات گوشی مورد نظر را از مراکز فروش گوشی خریداری کنید.

 POCO X3 PROXiaomi POCO X3 NFC
چیپستQualcomm Snapdragon 860Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G
پردازنده گرافیکیAdreno 640 GPUAdreno 618 GPU
سیستم عاملاندروید ۱۱اندروید ۱۰
رابط کاربریMIUI 12MIUI 12
تنوع حافظه۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶ و ۲۵۶/۸۶/‏۶۴ و ۱۲۸/۶

 

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی POCO X3 PROو POCO X3 NFC

 

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی POCO X3 PROو POCO X3 NFC

شرکت شیائومی از نظر اندازه هر دو گوشیPOCO X3 PROو POCO X3 NFC  در 6.67 اینچ می باشد. این گوشی ها مجهز به تکنولوژی نمایشگر IPS LCD است. این دو گوشی مجهز به نرخ تازه سازی120Hz است. این امکانات در دو گوشی مزایای منحصر به فرد آن ها می باشد. شیائومی دست به کار زد تا با فناوری  HDR10 بر امکانات سری POCO بیفزاید. وضوح صفحه نمایش(رزولیشن) در هر دو گوشی به 2400 در 1080 می رسد. تراکم پیکسل 395 پیکسل در هر اینچ می باشد. این دو گوشی تفاوت در نمایشگر ندارد. و کاربردشان یکی است. گوشی شیائومی مدل POCO شباهت های بسیاری به هم دارند ولی در POCO X3 PRO امکانات بیشتری اضافه شده است در ادامه به مقایسه این دو گوشی از نظر طراحی ظاهری و باتری می پردازیم.

 POCO X3 PROXiaomi POCO X3 NFC
نوع نمایشگرIPSIPS
سایز۶.۶۷ اینچ۶.۷ اینچ
رزولوشن۲۴۰۰ × ۱۰۸۰۲۴۰۰ × ۱۰۸۰
تراکم پیکسلی۳۹۵ پیکسل در هر اینچ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

 

بررسی طراحی ظاهری گوشی POCO X3 PROو POCO X3 NFC

 

بررسی طراحی ظاهری گوشی POCO X3 PROو POCO X3 NFC

جالب است بدانید این دو گوشی کاملا شبیه به هم هستند. بین این دو گوشی تفاوت ظاهری ، وزنی، ابعادی وجود ندارد. این دو از بهترین گوشی های سال2021 می باشند. گوشی شیائومی سری POCO از نظر ابعاد ۴×۷۶.۸×۱۶۵.۳ میلی‌متر دارد این ابعاد در هر دو گوشیPOCO X3 PROو POCO X3 NFC  یکسان است. همچنین وزن ۲۱۵ گرمی دارد، وزن این گوشی ها یکی متعادل می باشد.این دو گوشی پنل پشتی از جنس پلاستیک و آلومینیومی دارند. یکی از مزیت های این دو گوشی این است که هر دو از استاندارد IP53 پشتیانی می کند. این سری مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار دارد. ولی نسبت به سری پرچمداران شیائومی مقاومت کمتری دارند. این دو گوشی تفاوت هایی نیز دارند. محافظ نمایشگر گوشی POCO X3 PROیک گوریلاگلس 6 و در گوشی POCO X3 NFC گوریلاگلس5طراحی شده است. گوشی شیائومی POCO X3 PRO مقاوم تر و دارای امکانات منحصر به فردی نسبت به POCO X3 NFC است.

 POCO X3 PROXiaomi POCO X3 NFC
ابعاد165.3x76.8x9.4 میلی‌متر165.3x76.8x9.4 میلی‌متر
وزن۲۱۵ گرم۲۱۵ گرم
صدای استریودارددارد

 

بررسی باتری گوشی شیائومی سری POCO

 

بررسی باتری گوشی شیائومی سری POCO

آیا می دانستید این دو گوشی از نظر باتری شباهت های بسیاری دارند. هر دو از باتری 5 هزاری و 160 میلی آمپری مجهز است. فناوری این دو گوشی از شارژ 33 وات طراحی شده است. در ظاهر این دو گوشی تفاوت قابل توجه ندارد. گوشی شیائمی POCO X3 پردازنده قوی تری و مقدار باتری بیشتری دارد. ولی خیلی این مقدار باتری قابل توجه نیست. گوشی شیائومی POCO X3 PRO در زمان 59 دقیقه 100 درصد شارژ می شود. اما گوشی نسخه پایین POCO X3 NFC در زمان 65 دقیقه 100 درصد شارژ می شود. گوشی شیائومی POCO X3 NFC پردازنده 860 استپدراگون و باتری 5 هزار 160 میلی آمپری دارد.    

Xiaomi POCO X3 NFCPOCO X3 PRO 
ظرفیتپنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپرپنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر
فست شارژ۳۳ وات۳۳ وات

تفاوت گوشی شیائومی POCO X3 PROو POCO X3 NFC

گوشی شیائومی POCO X3 PROو POCO X3 NFC تفاوت های کمی از نظر دوربین، قدرت سخت افزاری ، نرم افزاری ، حافظه و نمایشگر دارند. این دو گوشی سری POCO خیلی شبیه به هم هستند. مهم ترین تفاوت آن ها در امکانات دوربین و سخت افزاری است. قدرت و سرعت گوشی شیائومی POCO X3 PROشبیه به گوشی های پرچمدار وبا گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تفاوت قابل توجه دارد. گوشی شیائومی POCO X3 NFC بهترین گوشی برای عکس گرفتن و ثبت کردن خاطرات است. مزایا و معایب گوشی شیائومیPOCO X3 PROو POCO X3 NFCرا بررسی کردیم. هر دو گوشیPOCO X3 PROو POCO X3 NFC  از نظر امکانات و قابلیت ها شبیه به هم هستند.

تفاوت گوشی شیائومی POCO X3 PROو POCO X3 NFC

 

گوشی شیائومی سری POCOچه تفاوت با هم دارند؟

آیا می دانستید پردازشگر در لحظه عکاسی کیفیت و قابلیت بیشتری نسبت به لنز دارد. این عملکرد خوب باعث شده دقت بیشتری در عکاسی و فیلم برداری مدل POCO X3 PROنسبت به POCO X3 NFC دارد. و توانسته مشتری را در نسخه جدید قافل گیر کند. شما با بررسی عکس و ویدیو  در هر دو گوشی می توانید  این را تشخیص دهید که کدام یک بهتر است. شرکت شیائومی در هر دو گوشی POCO X3 PROو POCO X3 NFC   باتری مشابه قرار داده است. باتری 5160 میلی آمپری با شارز33 وات که عملکرد و قابلیت های خوبی دارد. فناوری 7 نانومتری بهینه تر می باشد. این دو گوشی بهترین میان رده در بازار گوشی می باشند. و ارزش و قابلیت بالای دارد.ولی باید پذیرفت که قدرت و سرعت پرچمداران بیشتر است. با توجه به قیمت مناسبی که دارند انتخاب بسیار خوبی می باشد. از نظر دوربین شیائومی سری POCO از 64 مگاپیکسلی به 48 مگا پیکسلی رسید. لنز گوشی های شیائومی اولتراواید از 13 مگاپیکسل به 8 مگا پیکسل پایین آمد. در دو گوشی سنسور ماکرو و عمق گوشی تغییر ایجاد نشده است. و در هر دو 2 مگا پیکسل است. دوربین سلفی در دو گوشی شیائومی POCO X3 PROو POCO X3 NFC20 مگا پیکسل  می باشد.

گوشی شیائومی سری POCOچه تفاوت با هم دارند؟
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست