وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

آیا حجم اینترنت شما هم به سرعت تمام میشود؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۲/۵ ۱۴:۳۶ . ۱۱۶۸۳۰ بازدید

در روزهای اخیر، بسیاری از کاربران از کاهش ناگهانی حجم اینترنت‌شان گله دارند. یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم، احتمال کمتر بودن ترافیک یا حجم اینترنت دریافتی نسبت به چیزی که خریداری می‌شود است. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ آیا کم فروشی اینترنت حقیقت دارد؟ 

کم فروشی بسته های اینترنتی از جانب برخی از شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی به اثبات رسیده و این موضوع،‌ یکی از مسائلی است که کاربران همیشه در گوشه ذهن خود دارند و برای آنها نگران کننده است. اما چه دلایل دیگری باعث تمام شدن زودتر از موعد بسته های اینترنت شما می‌شود؟

 

علت تمام شدن حجم اینترنت

 

دلایل اتمام سریع حجم اینترنت و راه های جلوگیری از آن

اگر شما از میزان دانلودهای خود آگاهید و می‌دانید در ماه چقدر فیلم، عکس و آهنگ را دانلود می‌کنید و همچنان بر این عقیده هستید که حجم اینترنت شما خیلی زودتر از زمان مشخص شده تمام می‌شود، باید به نکات زیر به خوبی توجه کنید تا بتوانید از این پس، مصرف اینترنت خود را به حداقل برسانید.

1- سیستم عامل گوشی و کامپیوتر دانلود خودکار دارند

یکی از دلایل مهم مصرف و از دست دادن حجم اینترنت، مربوط به بروزرسانی خودکار سیستم عامل است. خوشبختانه در اکثر گوشی‌های اندروید، آپدیت اصلی سیستم عامل، به صورت دستی انجام می‌پذیرد. اما اگر حجم مصرف دیتای گوشی شما به طور ناگهانی بالا رفت، پیشنهاد می‌کنیم که بخش آپدیت سیستم عامل گوشی و سرویس های مربوط به آن مثل Google Services را بررسی کنید.

اگر متوجه روشن بودن آپدیت های خودکار شدید، باید آنها را غیر فعال کنید؛ چرا که غیرفعال کردن آپدیت های خودکار برنامه‌ها و سیستم عامل، یکی از مهم ترین عوامل کاهش مصرف اینترنت است.

اگر بخواهیم این مورد را در ویندوز بررسی نماییم، می‌توانیم به آپدیت های خودکار و آزار دهنده ویندوز اشاره کنیم؛ این مورد، یکی از مهم ترین دلایل مصرف اینترنت است و به راحتی باعث تمام شدن حجم اینترنت و کند شدن سرعت آن می‌شود.

 

دلایل اتمام سریع حجم اینترنت و راه های جلوگیری از آن

 

2- بازی های آنلاین باعث افزایش مصرف اینترنت شما می‌شوند

بسیاری از بازی های آنلاین و محبوب، مانند کلش آف کلنز (Clash of Clans)، وارکرفت (Warcraft)، فورتنایت (Fortnite) و.. با توجه به مدت زمان اتصال‌شان به اینترنت و طولانی شدن مدت زمان بازی، حجم اینترنت زیادی را مصرف می‌کنند. اگر مانند افرادی هستید که ترافیک ماهیانه یا حجم اینترنت نسبتا محدود و کم خریداری می‌کنند، باید مدت زمان بازی خود را کنترل کنید تا حجم اینترنت شما زودتر از موعد به پایان نرسد.

ترفندهای ساده برای افزایش سرعت گوشی اندروید و آیفون

اگر سرعت گوشیت پایینه علت های زیادی داره با خوندن این مطلب دیگه از سرعت پایین موبایلت کلافه نمی‌شی!

3- برنامه های کامپیوتر و گوشی، به صورت خودکار آپدیت می‌شوند

این مورد که شبیه به آپدیت خودکار سیستم عامل است، دشمن پنهانی حجم اینترنت شما است. نرم افزارهای نظیر فایرفاکس، تلگرام کامپیوتر و.. بدون اطلاع کاربر، خود را به نسخه های جدیدتر آپدیت می‌کنند. در تلفن های همراه هوشمند، نرم افزارهایی مثل بازار، گوگل پلی و...، در صورت نیاز و پس از اتصال به اینترنت، خود و نرم افزار های گوشی را به صورت اتوماتیک آپدیت می‌کنند. این آپدیت ها که یواشکی و بدون اطلاع کاربر صورت می‌پذیرد را باید غیر فعال کنید تا بیش از پیش حجم اینترنت خود را از دست ندهید.

 

جلوگیری از زود تمام شدن حجم اینترنت

 

4- فایل های رسانه ای هم باعث کاهش حجم اینترنت می‌شود

در در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و.. بسته به تنظیمات شما (فعال یا غیر‌فعال بودن دانلود خودکار) ممکن است فایل های رسانه ای از جمله عکس،‌ فیلم،‌ موسیقی و… بدون اطلاع شما دانلود شده و حجم زیادی زیادی از اینترنت شما را مصرف کنند.

احتمالا شما نیاز به تعداد زیادی از این فایل ها نداشته باشید و برای شما کاملا بی استفاده باشند، اما گاها حجم موارد دانلودی در بعضی فایل ها به چندین گیگابایت می‌رسد و حجم اینترنت شما به سرعت پایان می‌یابد.

بنابراین توصیه می‌شود که دانلود خودکار این گونه برنامه‌ها را متوقف کنید، با این کار، تا حد زیادی در مصرف اینترنت صرفه جویی کرده‌اید.

5- پخش خودکار موزیک و ویدیو؛ معضل دیگر کاهش حجم اینترنت

اگر می‌خواهید حجم مصرفی اینترنت شما در این حوزه صرفه جویی شود، می‌بایست پخش خودکار ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستا‌گرام و ... را فورا غیر فعال نمایید. زیرا پخش خودکار، یک معضل آزار دهنده و در بیشتر اوقات پر هزینه است.

غیر فعال کردن پخش خودکار در برنامه یکی از مهم ترین عوامل جلوگیری از زود تمام شدن حجم اینترنت می‌باشد پس حتما توصیه می‌کنیم که این نکته را رعایت کنید.

 

جلوگیری از تمام شدن حجم اینترنت

 

6- برای کنترل حجم اینترنت از درایو ابری استفاده کنید

خیلی از افراد فکر می‌کنند مصرف و کاهش حجم اینترنت فقط به موضوع دانلود بر می‌گردد، اما در بعضی از سرویس دهنده های اینترنت میزان آپلود در اینترنت هم به عنوان ترافیک و مصرف ماهیانه در نظر گرفته شده و حتی اگر چندان دانلود هم نداشته باشید ولی آپلود فایل های شما برای دوستان بالا باشد به همان صورت محاسبه می‌شود.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر از نرم افزارهای درایو های ابری نظیر دراپ باکس (Dropbox) و وان درایو (OneDrive) بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید؛ برای کنترل میزان مصرف دیتای ارسالی و سرعت اینترنت حتما آپلود فایل ها را زمان بندی و از حالت خودکار خارج کنید.

7- آپدیت دستی آنتی ویروس‌ها را فعال نمایید 

این مورد جزو آپدیت نرم افزار محسوب می‌شود، اما چون خیلی از کاربران آنتی ویروس را جزو نرم افزار‌ها حساب نمی‌کنند و فایل های آپدیت شده را کم حجم می‌دانند از این مورد چشم پوشی می‌کنند. به هر حال هراز گاهی به دلیل تغییراتی که در هسته و دیتابیس نرم افزار آنتی ویروس صورت می‌گیرد آپدیتی برای آن منتشر می‌شود که در اکثر اوقات اختیاری بوده و هیچ اجباری برای آن وجود ندارد، اما اگر آپدیت خودکار در آنتی ویروس شما فعال باشد نرم افزار خود به خود آپدیت می‌شود و این امر در طولانی مدت می‌تواند یکی از دلایل مصرف زیاد اینترنت باشد.

بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم که آپدیت دستی آنتی ویروس خود را فعال کنید و یا از آنتی ویروس های سبک تر استفاده کنید.

آیا میتوان با استفاده شماره تلفن افراد موقعیتشان را پیدا کرد؟

اگر می‌خواهید موقعیت مکانی یکی از اقوام و یا دوستانتان را پیدا کنید و نمی‌دانید که چگونه باید اینکار را انجام دهید این مطلب را از دست ندهید.

 

چرا اینترنت زود تموم میشه

 

8- تماس تصویری و کاهش حجم اینترنت 

اگر می‌خواهید از برنامه های استفاده کنید که با آن تماس یا چت تصویری دارید باید بدانید؛ مصرف دیتای و حجم اینترنت این نرم افزارها بسیار بالاست ولی اگر از چت های ویدیویی با نرم افزارهای نظیر اسکایپ، ایمو و.. یا تماس های صوتی استفاده می‌کنید باید بدانید که حجم دیتای رد و بدل شده این برنامه ها بسیار زیاد است و تقریبا اگر چند ساعت از آنها مداوم استفاده کنید حجم اینترنت شما را به طور چشمگیری کاهش می‌دهند.

9- شبکه اینترنت خود را بررسی کنید

اگر راههای قبلی را امتحان کرده اید و مطمئن هستید که مصرف اینترنت بسیار نامتوازن و مشکوک است باید شبکه اینترنت خود را بررسی نمایید و یا اگر از وای فای استفاده می‌کنید باید رمز آن را تغییر دهید، و موارد امنیتی مودم مثل مک فیلترینگ و.. را فعال کنید.

چرا که ممکن است شخصی به ‍وایفای شما دسترسی داشته باشد و در حال استفاده از اینترنت شما باشد،‌ در این صورت حجم و سرعت اینترنت شما بسیار کاهش می‌یابد و باعث زودتر تمام شدن حجم اینترنت شما می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که برای جلوگیری از تمام شدن حجم اینترنت، هر چند هفته یک بار اقدام به تغییر رمز وای فای خود کنید.

10- از ویروس و پاپ آپ ها غافل نشوید

برخی بدافزارها و ویروس ها در سیستم های کامپیوتری در صورت اتصال به شبکه اینترنت در سیستم فرد قربانی خود را بروزرسانی کرده و اطلاعات کامپیوتر را بطور مخفیانه به سرورها ارسال می‌کنند، که این موضوع باعث مصرف حجم اینترنت و کندی سرعت آن می‌شوند، پس سعی کنید حتما یک آنتی ویروس مناسب روی سیستم خود نصب داشته باشید.

 

علت زود تمام شدن بسته اینترنت

 

همچنین برخی نرم افزار ها یا ویروس ها می‌توانند به صورت دیفالت خودشان را به مرورگر خانگی تبدیل کرده و یا افزونه های پاپ آپ بر روی سیستم شما نصب می‌کنند. همه این مواردی که گفته شد به مرور زمان و در بلند مدت می‌توانند یکی از عوامل کاهش سرعت و حجم اینترنت شما باشند.

پس یکی از مهم ترین اقدامات استفاده از یک آنتی ویروس برای جلوگیری از ورود هر گونه بد افزار به کامپیوتر است. 

11- اهل گوش دادن به پادکست هستید؟

اگر شما یکی از مشتریان پروپاقرص پادکست ها، رادیو های اینترنتی، استریم بازی های رایانه ای و یا لایو های اینستاگرامی هستید باید به فکر افزایش حجم اینترنت خود باشید! اگر جزو دسته افرادی هستید که از استریم های زنده استفاده می‌کنید، برخلاف تصور عده ای از کاربران، حجم نت شما در طی مدت کوتاه به شدت کاهش می‌یابد. 

چرا که ارتباطاتی که به صورت زنده و از طریق اینترنت صورت می‌گیرد معمولا حجم بسیار زیادی از اینترنت شما مصرف می‌کند و یکی از دلایل مصرف زیاد اینترنت محسوب می‌شود.

12- سایت هایی که باعث افزایش مصرف حجم اینترنت هستند را روزانه چک کنید

شما می‌توانید در بخش تنظیمات مرورگر یا افزونه های موجود در این بخش از دانلود اتوماتیک بسیاری از عکس، ویدیو، موزیک یا… در سایت های نظیر: نقشه های گوگل، یا سایت های دانلود عکس و موزیک پیش فرض که بصورت مداوم آهنگهای بروز را لود و پخش می‌کند؛ جلوگیری نمایید.

 

چرا اینترنت ایرانسل زود تموم میشه

 

با این اپلیکیشن ها به صورت رایگان تماس صوتی برقرار کنید!

اگر به دنبال اپلیکیشن هایی برای برقراری تماس صوتی رایگان هستید این مطلب را از دست ندهید! 

13- تیر خلاصی آخر را، برای پایین آوردن حجم اینترنت بزنید

در نهایت اگر تمامی موارد را امتحان نموده اید و با وجود بررسی و رعایت نکات بالا همچنان بطور مشکوک حجم و ترافیک ماهیانه شما زودتر از حد انتظار به اتمام می‌رسد؛ پیشنهاد می‌کنیم که حتما با بخش پشتیبانی شرکت سرویس دهنده اینترنت این مطلب را در میان گذاشته تا مصرف دیتای شما را بررسی کنند.

 چون امکان دارد، گاها این کاهش حجم اینترنت از سوی سرویس دهنده اینترنتی باشد و با اطلاع رسانی شما مشکل برطرف شود؛ اکثر این شرکتها دارای بخش پنل کاربری در سایت خود هستند و نمودار مصرف و اطلاعات ریز حجم آپلود و دانلود های شما در ساعات مختلف روز در آن مشخص شده است.

عوامل موثر دیگر در اتمام زودهنگام حجم اینترنت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که تاثیر قیمت برق بر قیمت اینترنت چیزی حدود ۱۰ درصد است. بخش عمده مراکز و تجهیزات اینترنتی نیاز به برق زیادی برای تامین انرژی دارند و بعد از افزایش قیمت 25 درصدی برق؛ این فاکتور خود به تنهایی می‌تواند باعث افزایش قابل توجه قیمت اینترنت و بی اثر شدن کاهش قیمت پهنای باند (که گفته می‌شود آن هم چیزی حدود ۲۰ درصد کل قیمت تمام شده اینترنت است) شود.

 

عوامل تموم شدن اینترنت

 

البته از هزینه های دیگر نمی‌توان چشم پوشی کرد که شامل هزینه های نیروی انسانی یعنی کسانی که در شرکت های اینترنتی شاغل هستند. موضوع مهم دیگر چرخش اطلاعات محلی در داخل کشور و دریافت هزینه آن از مشترکان است. در حالی که بخش عمده اطلاعات مورد نیاز کاربران داخلی اطلاعات محلی و داخلی است، اما کاربر ایرانی در حال پرداخت قیمت دسترسی به اطلاعات محلی با تعرفه اینترنت بین الملل است.

در واقع دیدن مثلا یک کلیپ روی سایت ایرانی که سرور آن نیز در داخل کشور وجود دارد کاملا معادل با قیمت دیده شدن یک کلیپ روی یک سایت خارجی است. 

شاید دلیل عمده آن را شما هم ندانید اما بهتر است بگوییم که عمده علت آن، به این صورت است که شبکه زیرساخت کشور هیچ تفکیکی برای انتقال دیتای محلی و دیتای بین الملل قائل نمی‌شود و هزینه انتقال هر نوع دیتا را بر اساس تعرفه بین الملل محاسبه می‌کند که همانطور که گفته شد این موضوع را هنوز تعداد بالایی از کاربران نمی‌دانند و برای لغو این هزینه اضافی اقدامی نکرده اند.به این ترتیب کاربران ایرانی مابه التفاوت قیمت انتقال بین الملل به محلی را به زیرساخت می‌پردازند. 

اما راهکار ما برای استفاده کنندگان از اینترنت موبایل و اپراتور های ایرانسل و همراه اول لغو این تعرفه اضافی است. که باید به اینصورت عمل نمایند: اپراتور های ایرانسل با شماره گیری #2*111* و اپراتور های همراه اول با شماره گیری #292*10* این عدد می‌توانند به مابه التفاوت قیمت و کاهش حجم اینترنت بین الملل پایان دهند.

 

چرا اینترنت گرونه؟

 

یکی از دلایل مهم گرانی حجم اینترنت در ایران 

در واقع شرکت دولتی ارتباطات زیرساخت را مهمترین عامل گرانی در ایران می‌دانند، این شرکت که انحصار خرید و فروش پهنای باند در کشور را در اختیار خود دارد. نظر بسیاری این است که این شرکت دولتی برای سود بالاتر به وسیله قراردادهایی با شرکت های خارجی ارائه دهنده پهنای باند با گذاشتن قیمتهای بالا، گاها اینترنت را تا ده‌ها برابر بالاتر از قیمت واقعی به شرکت های که خدمات اینترنتی دارند می‌فروشند. 

این شرکت انحصار اگر واقعا قیمت اینترنت آنچنان که مدیران شرکت های خصوصی اینترنت می‌گویند در مرز بسیار پایین تر از قیمتی باشد که شرکت زیرساخت ارائه می‌کند، باید گفت کاربران ایرانی بیش از آنکه پول به پهنای باند اینترنت داده باشند پول اضافه به یک شرکت دولتی داده اند که این نوع درآمد هیچ توجیه اقتصادی و منطقی ندارد. 

لیست کامل بسته‌های اینترنت مخابرات + تعرفه‌‌ی کمپین‌های ‌ADSL و VDSL

اگر از مشترکین مخابرات هستید و می‌خواهید بسته های اینترنتی مخابرات را خریداری کنید این مطلب را از دست ندهید!

مدیران زیرساخت در تمام این سال ها گران خریدن پهنای باند را تکذیب کرده اند اما در عین حال راهی هم برای سنجش این اعتراض ارائه نداده اند. در واقع اگر فرصتی برای یک خرید پایلوت (فرض کنید توسط کنسرسیومی از شرکت های خدمات دهنده اینترنت) ایجاد شود می‌توان درستی یا اشتباه این ادعا را مورد بررسی قرار داد.

 

عوامل کاهش حجم اینترنت

 

روش های استعلام باقی مانده حجم اینترنت 

اگر شما هم از کاربران سرویس اینترنت شرکت مخابرات ایران یا بسته‌های اینترنتی اپراتورهای شبکه‌های موبایل باشید، مطمئنا باید با چگونگی استعلام بسته ها و روش آن آشنا شوید:

روش استعلام حجم اینترنت مخابرات

برای استعلام باقی مانده حجم و ترافیک اینترنت مخابرات به دو روش می‌توانید عمل کنید:

روش اول: فقط کافیست که با شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرید و از پشتیبانان و کارشناسان اپراتور در مورد حجم بسته اینترنتی خودتون سوال بپرسید

روش دوم: استعلام میزان حجم باقی مانده اینترنت مخابرات از طریق سایت به آدرس  https://adsl.tci.ir که برای استعلام موجودی اینترنت خود کافیست روی دکمه “ورود به سامانه” کلیک نمایید. بعد از آن وارد صفحه کاربری خود شده و می‌توانید حجم باقیمانده اینترنت مخابرات را مشاهده کنید. 

 

باقیمانده حجم اینترنت

 

روش های استعلام حجم اینترنت موبایل

 اگر از بسته های اینترنتی در شبکه موبایل استفاده می‌کنید برای استعلام میزان حجم باقی مانده اینترنت موبایل در ادامه مطلب ما را همراهی کنید:

استعلام حجم اینترنت ایرانسل

 به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با توجه به اطلاع رسانی اپراتور ایرانسل از طریق پیامک شما می‌توانید از اتمام بسته اینترنتی خود مطلع شوید اما جدا از آن برای استعلام در هر زمان می‌توانید به دو روش زیر عمل نمایید: 

روش اول: استعلام میزان حجم باقی مانده اینترنت همراه اپراتور ایرانسل از طریق نرم افزار کاربردی “ایرانسل من”

میزان حجم باقی مانده اعتبار حجمی و زمانی بسته‌های اینترنت همراه اپراتور ایرانسل به راحتی از طریق برنامه ایرانسل من، در صفحه اول قابل رویت است. ضمن اینکه فعالسازی و تمدید بسته های افزایشی، تغییر طرح تعرفه، پرداخت صورت حساب و … را می‌توانید به راحتی از طریق این نرم افزار انجام دهید.

اینترنت ارزان و مشاهده بسته های پیشنهادی اپراتورهای تلفن همراه

اگر به دنبال بسته های اینترنتی ارزان و مقرون به صرفه ایرانسل، همراه اول، رایتل و شاتل موبایل هستید این مطلب برای شماست!‌

 

چرا اینترنت ها زود تمام می‌شود

 

 روش دوم: استعلام میزان حجم باقی مانده اینترنت همراه اپراتور ایرانسل از طریق کد USSD

از طریق شماره گیری کد #۴*۱*۵۵۵* در هر لحظه می‌توانید میزان حجم باقیمانده اینترنت همراه سیم کارت‌های دائمی و اعتباری خود را چک کنید.

همچنین کد #۱۰*۱۴۱* برای اطلاع از باقیمانده اعتبار حجمی تمام بسته‌های افزایشی و ترکیبی اینترنت می‌باشد.

استعلام حجم اینترنت همراه اول

اگه از سیم کارت همراه اول استفاده می‌کنید، حتما می‌دانید که این اپراتور نیز اتمام حجم بسته‌های اینترنتی خود را از طریق پیامک اطلاع می‌دهد. ضمن اینکه از روش‌های زیر می‌توانید از باقیمانده بسته اینترنت سیم کارت همراه اول خود نیز مطلع شوید:

شماره گیری کد #۳۲۰*۱۰*

شماره گیری کد #۰*۱۰۰*

ارسال عدد ۰ لاتین به شماره ۸۰۸۰

مراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرس my.mci.ir قسمت گزارش مصرف

استفاده از اپلیکیشن “همراه من”

 

استعلام باقی مانده اینترنت

 

استعلام حجم اینترنت رایتل

برای اطلاع از باقیمانده بسته اینترنت سیم کارت رایتل هم از روش‌های زیر می توانید استفاده کنید:

شماره گیری #۱۴۲*

شماره گیری #۱۴۴*

استفاده از اپلیکیشن موبایل “رایتل من”

 

آیا حجم اینترنت شما نیز زودتر از موعد تمام می‌شود؟ برای رفع این مشکل چه کارهایی انجام دادید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
آیا می دانید کدام  اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
آیا می دانید کدام اپراتور 100 گیگ و 50 گیگ اینترنت هدیه می دهد؟
اپراتور رایتل یک سیم کارت دائمی جدید با امکانات ویژه ای ارائه می دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمد از اپراتور رایتل این اپراتور یک سیم کارت...
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی بهترین سرعت اینترنت بازی آنلاین
آیا می دانید بهترین سرعت اینترنت گیمرها بازی آنلاین چگونه می توان خریداری کرد. سرعت دانلود و آپلود همچنین پینگ تایم برای گیمر های حرفه ای...
  تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
بلاگ | تلفن ثابت
تلفن ثابت اینترنتی چیست؟
در این نوشته با قیمت گذاری تلفن ثابت آشنا می شوید. آیا پس اگر شما هم از کاربران تلفن ثابت اینترنتی هستید و یا علاقه مند هستید درباره تلفن...
تعداد 8 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3.8
5
0
1
0
2
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ami***@gmail.com

    من قبل این که گرون شن بسته ها ۴ روز یا ۵ روز تو کامپیوتر بودم ۲۴ساعته تموم میشد ۶گیگ الان ۷گیگ ریختم ۱ساعت تموم شد نه چیزی دانلود کردم نه بروزرسانی

  2. Mah***@gmail.com

    دولت خودش دزده

  3. gst***@gmail.com

    سلام خسته نباشید لطفا در مورد همراه اول هم توضیح بدید علت زود تموم شدن اینترنت که واسه ایرانسل و همراه اول نوشته بودید دقیق و کامل بود با تشکر

  4. sha***@gmail.comptvl

    وقتی هر سازمانی قانون را خودش می نویسد و نظارت و شفافیت هم درش تخته باشد . کی راست میگه ، کی دروغ را فقط حضرت باریتعالی میداند .

  5. moh***@gmail.com

    بیشتر تو بسته هاشون باده تا شارژ و نت😐🚶🏻‍♀️💔

  6. tar***@gmail.com

    توضیحات خوبی بود🙌🏻

  7. مفید بود

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست