وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی جامع گوشی تاشو گوگل

انتشار ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۵:۰۹ . ۷۴۳ بازدید

بررسی گوشی تاشو گوگلیک عنوان جذاب برای همه ما کاربران است. به طور کلی مدت زیادی است که درباره گوشی تاشو گوگلشایعاتی می شنویم. اگر شما هم علاقه مند هستید که تمامی اطلاعات لازم درباره بررسی گوشی تاشو گوگل را بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. خبر خوشی که برای شما کاربران عزیز داریم این است که احتمالا گوشی تاشو گوگل با نام Pixel Notepad و قیمت خیلی ارزان تر از Galaxy Z Fold 3به بازار عرضه می شود. گوشی های تاشو گوگل جزء بهترین گوشی های ارزان از نظر سخت افزاری و نرم افزاری منحصر به فرد می باشند.

 

بررسی جامع گوشی تاشو گوگل

 

همه چیز درباره گوشی تاشو گوگل

گوشی تاشو گوگل و شایعه عرضه آن به بازار همیشه در بین کاربران وجود داشته است. تاریخ معرفی پیکسل واچ گوگل به ‌احتمال‌ زیاد در خردادماه ۱۴۰۱ خواهد بود. شرکت گوگل بالاخره آماده ارائه گجت پوشیدنی خود است. معمولاً گوگل پروژه های خاصی را تا زمانی که آنها را برای بازار آماده کند به تعویق می اندازد. بنابراین به نظر می رسد که این وضعیت در مورد اولین گوشی هوشمند تاشو نیز اتفاق افتاده است. بنابراین میتوان گفت که عرضه گوشی تاشو گوگل تا پاییز امسال انجام می شود. ابتدا احتمال می رفت که همراه با عرضه پیکسل 6، دستگاه تاشو هم معرفی شود، اما این اتفاق نیفتاد و معرفی گوشی تاشو گوگل باز هم به تعویق افتاد. با توجه به اینکه گوگل در حال انجام برخی بهبودها برای گوشی تاشو خود است. بنابراین در حال حاضر دارای نام و قیمت غیررسمی است. گوشی تاشو گوگل با نام Pixel Notepad عرضه خواهد شد. به نظر می رسد که این نام حداقل برای حفظ اصالت بهتر است.  در حال حاضر سامسونگ “Fold” را با سری Galaxy Z Fold خود دارد و شیائومی نیز از Mi Mix Fold استفاده می کند. گوگل از  نام Notepad برای آن استفاده کرده که بسیار اصیل است و با توجه به شکل ظاهری دستگاه که شبیه یک دفترچه یادداشت یا دفترچه خاطرات است، بسیار مناسب به نظر می رسد. 

 

همه چیز درباره گوشی تاشو گوگل

 

ویژگی های گوشی تاشو گوگل

بررسیهای انجام شده نشان می دهند که، گوگل قصد دارد برای اولین دستگاه تاشو خود قیمتی معادل 1400 دلار و کمتر از Galaxy Z Fold3  در نظر بگیرد. این یک راه هوشمندانه برای ورود گوگل به بخش گوشی های تاشو است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که همه چیز به مشخصات سخت افزاری گوشی تاشو جدید بستگی دارد.

ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی تاشو گوگل

 

  1. پیکسل نوت پد به جای طراحی گلکسی Z Fold3 بیشتر به Oppo Find N نزدیک‌تر بوده و کوتاه و پهن تر است. 
  2. پیکسل نوت پد ممکن است رقیب مستقیم پرچمداران 2022 نباشد. ظاهراً از همان تراشه Tensor در سری پیکسل 6 استفاده خواهدشد که البته کمی از رقبا عقب تر است. 
  3. این دستگاه مشخصات دوربین پایین تری دارد. بررسیها نشان می دهد که دوربین 12.2 مگاپیکسلی در سری‌های Pixel 2 الی پیکسل 3، 4 و 5 استفاده شده،  ارائه خواهد شد. گوگل از سنسور 50 مگاپیکسلی GN1 سامسونگ به دلیل ضخامت آن استفاده نمی کند. 
  4. این دستگاه دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی IMX386 فوق عریض و دو دوربین 8 مگاپیکسلی IMX355 برای سلفی و تماس‌های ویدیویی است. این ۲ دوربین یکی در صفحه نمایش بیرونی و یکی در داخل خواهند بود.

 

ویژگی های گوشی تاشو گوگل

 

گوشی تاشو گوگل را بیشتر بشناسید؟

تلفن‌های همراه Pixel ۶و Pixel ۶ Pro در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی مورد علاقه کاربران هستند. در این تلفن تاشو از تراشه Tensor استفاده می‌شود و نام این محصول گوگل Pixel Notepad است. قیمت این گوشی نسبت به پیکسل ۶ پرو با قابلیت ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت و قیمت ۱۰۹۹ دلار، حدود ۳۰۰ دلار افزایش داشته است. گوگل از تراشه Google Tensor برای آن استفاده کرده است که در گوشی هوشمند پیکسل ۶  به کار رفته بود. دوربین این گوشی تاشو از سنسور IMX۳۶۳سونی بوده و دارای فرمی مشابه Oppo Find N است. صفحه نمایش آن با گوشی Galaxy Z Fold۳تفاوت دارد. احتمال عرضه این گوشی با اندروید ۱۲ یا ۱۳ وجود دارد. 

چرا گوشی تاشو گوگل را انتخاب کنیم؟

شرکت‌های زیادی در حال ورود به بازار گوشی‌های تاشدنی هستند و تقاضا برای این مدل‌ها به‌سرعت در حال رشد است. گوگل آماده‌ی ورود به این بخش است و طبق گزارشی جدید، اولین گوشی تاشو گوگل با نام «پیکسل نوت‌پد» و قیمت رقابتی به بازارعرضه خواهد شد. ظاهراً گوگل قصد داشت ماه نوامبر اولین گوشی هوشمند تاشدنی خود را عرضه کند. گوگل از ترس نداشتن عملکرد رضایت‌بخش دربرابر گوشی تاشدنی سامسونگ عرضه آن را لغو کند. بااین‌حال، گوگل هیچ‌یک از این شایعات را تأیید یا رد نکرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که ساخت گوشی تاشو گوگل همچنان ادامه دارد.

 

چرا گوشی تاشو گوگل را انتخاب کنیم؟

 

  • پیکسل تاشو احتمالاً طراحی متفاوتی با گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ دارد و ازنظر بصری، بیشتر شبیه به اوپو Find N خواهد بود؛ یعنی انتظار می‌رود که گوشی تاشدنی گوگل نسبت تصویر مربعی داشته باشد.
  • گوگل قبلاً نام ُگ‌بوک (Logbook) را برای گوشی تاشدنی خود در نظر گرفته است؛ اما حالاآن را «Notepad» می‌نامد. گوشی‌های تاشو به قطعات خاصی نیاز دارند و ساخت آن‌ها دشوار است و درک نحوه‌ی انجام این کار را برای گوگل سخت خواهد بود.
  • گلکسی فولد سامسونگ سال ۲۰۱۹ معرفی و با قیمت ۱،۹۸۰ دلار فروخته شد و اکنون سامسونگ در مرحله‌ای قرار دارد که هزینه‌ها‌ی این گوشی‌ها را کاهش داده و توانسته است مشتریان بیشتری جذب کند. پیکسل فولد گوگل احتمالاً طراحی بهتری از گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ خواهد داشت. همچنین پیکسل ۶ گوگل نیز قیمت مناسبی دارد؛ اما مشکلاتی به‌همراه دارد. اگر گوگل می‌خواهد به سهم بازار سامسونگ آسیب برساند، نوت‌پد پیکسل باید در این زمینه عملکرد بهتری از محبوب‌ترین گوشی تاشدنی حال‌حاضر سامسونگ داشته باشد.

 

ویژگی های گوشی تاشو گوگل

 

ویژگی های گوشی تاشو گوگل

  1. یک SoC (سیستم-روی-چیپ) متشکل از دو هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتزی، دو هسته ۲.۲۵ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی ضعیف با بیشینه‌ی کلاک ۱.۸ گیگاهرتز 
  2. دارای واحد پردازش گرافیکی Mali G78 
  3. گوشی تاشو گوگل با اسم رمز «Pipit» به ۱۲ گیگابایت رم مجهز و در گزینه‌های حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد. 
  4. قدرت نرم‌افزاری پیکسل تاشو را اندروید ۱۲ تأمین می‌کند و خبری از اندروید 12L (اندروید بهینه‌شده برای نمایشگرهای بزرگ) نیست. اندروید ۱۲ ال هم‌اکنون در وضعیت بتا قرار دارد و برای تعدادی از دستگاه‌های سازگار در‌ دسترس است. نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تاریخ انتشار رسمی اندروید ۱۲ ال هنوز در هاله‌ای از ابهام است؛ اما احتمالاً زمان زیادی تا انتشار آن باقی نمانده است.
  5. گوشی تاشو پیکسل شباهت زیادی به گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ داشته باشد؛ اگرچه که دوربین سلفی به زیر نمایشگر منتقل نخواهد شد و ظاهراً گوگل از حفره‌ای در گوشه فوقانی نمایشگر اصلی برای پنهان کردن دوربین سلفی بهره خواهد گرفت.
  6. گوشی تاشو گوگل بیشتر به Oppo Find N شباهت دارد و به‌جای نمایشگر بسیار کشیده از نسبت تصویر عادی‌تری بهره می‌برد. در نتیجه هنگام باز کردن گوشی هم با نسبت تصویری تقریباً‌ مربعی مواجه خواهید شد.
  7. پیکسل نوت‌بوک از تراشه تنسور گوگل مشابه سری پیکسل 6 استفاده خواهد کرد. با این‌حال گفته می‌شود پیکسل نوت‌پد دوربین ضعیف‌تری نسبت به سری پیکسل 6 دارد. گوگل از سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی IMX363 سونی استفاده می‌کند که در تمام گوشی‌های سری پیکسل 2 تا پیکسل 5 تکرار شده بود. 
  8. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX386 انتخاب شده است. دو دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی IMX355 هم احتمالاً یکی داخل و یکی بیرون گوشی قرار خواهد گرفت.
  9. حذف سنسور 50 مگاپیکسلی GN1 سری پبکسل 6 به دلیل کم نگه‌داشتن ضخامت پیکسل نوت‌پد است. همچنین احتمالا در کنار دوربین 12.2 مگاپیکسلی، پیکسل نوت‌پد مجهز به دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی IMX386 و دو دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی IMX355 نیز خواهد بود که یکی در نمایشگر بیرونی و دیگری در نمایشگر داخلی قرار خواهد گرفت.

 

 

گوشی گوگل تاشو

 

به طور کلی بررسیهای انجام شده در مورد گوشی تاشو گوگل نشان می دهد که با عرضه گوشی‌های تاشو سامسونگ، شیائومی، هواوی و اوپو بسیار منتظر هستند تا گوگل هم یک تاشو عرضه کند. این شرکت اخیراً با اندروید 12L پشتیبانی بهتر از گوشی‌های تاشو و با نمایشگر بزرگ را هم اضافه کرده است. کاربران زیادی منتظر عرضه گوشی تاشو گوگل به مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی رسید.

 

بررسی جامع گوشی تاشو گوگل

 

نکات مهم برای خرید گوشی های تاشو

در این مقاله تمامی نکات مربوط به بررسی گوشی تاشو گوگل را برای شما عزیزان ارائه کردیم.  اگر شما هم بی صبرانه منتظر عرضه گوشی تاشو گوگل هستید نگران نباشید. به نظر می رسد که تا عرضه گوشی تاشو گوگل زمان زیادی باقی نمانده است.  بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم.

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست