وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی گوشی مجهز به پهباد داخلی

انتشار ۱۴۰۰/۵/۱۹ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۹ ۲۳:۵۵ . ۱۵۰۴ بازدید

گوشی مجهز به پهباد داخلی، بی شک یکی از جالب ترین انواع گوشی های هوشمند خواهد بود. همانطور که از نامش پیداست به عنوان یکی از بهترین گوشی های هوشمندی است که پهپادی درون آن قرار دارد. در این  مقاله تمامی نکات مربوط به گوشی مجهز به پهباد داخلی را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. پس برای تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رونمایی از پتنت گوشی مجهز به پهباد داخلی

به تازگی گزارش‌هایی از ثبت پتنت یکی از عجیب‌ترین گوشی هوشمند منتشر شده است. در این پتنت گوشی هوشمند طوری طراحی شده است که پهبادی درون آن قرار دارد. در این پتنت، طراحی مینی ‌پهبادی دارای دوربین دوگانه است. این مینی پهباد در درون گوشی هوشمند قرار می‌گیرد. هر زمانی که شما نیاز داشته باشید، این پهپاد مانند قلم گلکسی نوت از آن خارج شده و به شما به عنوان کاربر گوشی هوشمند مجهز به پهباد داخلی سرویس می‌دهد. 

طراحی گوشی مجهز به پهباد داخلی

طراحی گوشی مجهز به پهباد داخلی در دو حالت امکان پذیر است: 

حالت اول: گوشی هوشمندی که بسیار ضخیماست.

حالت دوم: پهپاد نازکی که تاکنون ساخته نشده و شاید برای اولین بار ساخته می شود. 

رونمایی از پتنت گوشی مجهز به پهباد داخلی

 

گوشی مجهز به پهباد داخلی و ویژگیهای آن 

به طور کلی زمانی که پهپاد دوربین‌دار از تلفن هوشمند خارج می شود، شما به عنوان کاربر قادر خواهید بود آن را کنترل کرده و تصاویر و فیلم‌های جذاب خود را ثبت کنید. ویژگی عمده و جذاب این نوع از گوشی ها این است که شما با استفاده از این گجت می‌توانید تصاویر سلفی خلاقانه‌ای را بگیرید. تصاویری که از راه دور گرفته‌ شده‌اند و کاملا" منحصر بفرد خواهند بود. به طور کلی در حال حاضر گوشی های هوشمند مجهز به پهباد بر اساس پتنت‌های ویوو طراحی شده اند. بنابراین این گوشی هامحصولاتی کاملا متفاوت خواهند بود. به هر حال این نوع از گوشی های هوشمند کاملا" جذاب و دیدنی هستند و می‌توانند آغاز اتفاقات خوبی در دنیای طراحی گوشی های‌ هوشمند باشند.

گوشی مجهز به پهباد داخلی از خیال تا واقعیت

بیایید واقع‌گرایانه به این مسئله نگاه کنیم، ما باید تمامی مواردی که برای تولید این محصول و فناوری مورد نیاز است را در نظر بگیریرم. در حال حاضر حتی اگر کوچک‌ترین پهبادها را هم در نظر بگیرید، آن‌قدر نازک نیستند که این پهبادها در درون گوشی هوشمند قرار بگیرند. این بدان معنی نیست که در حال حاضر پهپادهای نازک وجود ندارند؛ نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که با فناوریهای کنونی پهبادهای نازک این امکان را دارند که دو دوربین و یک منبع تغذیه را در درون خود جای دهند؟ از طرفی میتوان گفت که قرار گرفتن پهپاد در درون دستگاه، یک گوشی هوشمند ضخیم و سنگین را برای شما به عنوان کاربر ارائه می‌دهد.

آیا ویوو اولین گام را برای ساخت گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی برداشته است؟

 

آیا شرکت ویوو اولین گوشی مجهز به پهباد داخلی را خواهد ساخت؟ 

به طور کلی یک پهباد فضای زیادی را در درون دستگاه شما اشغال می‌کند بنابراین شرکت ویوو به عنوان تولید کننده مجبور است از ظرفیت باتری آن کم کند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که این گجت‌ها هنگام پرواز چقدر می‌توانند پرسرو‌صدا باشند و چقدر در هنگام فیلم‌برداری برای شما مشکل ایجاد می کنند. لازم است هنگام کار کردن بر روی چنین ایده‌هایی ، درباره مشکلات زیادی که ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد، فکر شود. در حال حاضر شرکت ویوو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده تلفن همراه در جهان با صرف هزینه زیاد برای تحقیق و توسعه، قصد دارد بر روی پروژه امکان اضافه کردن پهپاد به دستگاه‌های هوشمند   کار کرده و در این زمینه اطلاعات تخخصی را به دست آورد. شاید در آینده نزدیک با افزایش تقاضای کاربران برای داشتن گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی، در چند سال آینده شاهد معرفی این نوع از گوشی های هوشمند در بازار موبایل باشیم.

آیا ویوو اولین گام را برای ساخت گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی برداشته است؟ 

اخیراً اطلاعاتی در خصوص یک ثبت اختراع متعلق به این شرکت در فضای وب منتشر شده است. این اطلاعات نشان می دهند که این شرکت چینی در حال توسعه طرح یک گوشی هوشمندی است که دارای یک ویژگی فوق العاده و منحصر بفرد است. این ویژگی برخوردار بودن از پهپاد جدا شونده بسیار کوچک و مجهز به دوربین می باشد. در واقع این نوع از گوشی هوشمند یک پهباد جداشونده را در درون خود جای می‌دهد.

گوشی مجهز به پهباد داخلی

 

آینده فناوری گوشی هوشمند مجهز به پهباد داخلی 

واقعیت این است که امروزه بسیاری از ما دیگر خانه‌ را بدون داشتن تلفن هوشمند در جیب خود ترک نمی‌کنیم. در دنیای امروز ما کاملاوابسته به تلفن‌های همراه خود هستیم و در همه جا این ابزار جادویی را با خود می‌بریم و به هیچ وجه آن‌ها را از خود دور نمی‌کنیم. اما خبری جالب در مورد این گوشی های هوشمند این است که در آینده این گوشی ها حتی جایگاه برجسته تری برای ما خواهند یافت. برای مثال شرکت های تولید کننده این دستگاه ها گامی بزرگ در جهت تحول در طراحی و ساخت آنها برداشته اند و قصد دارند گوشی‌های هوشمند ما را به معنای واقعی کلمه به پرواز دربیاورند. آیا می دانستید ساعت و مچ بند هوشمند قابلیت مکالمه ، سنجش ضربان قلب و استرس را دارد.
 

ویوو در حال تحقق رویای گوشی هوشمند مجهز به پهباد داخلی 

شرکت فناوری چینی ویوو حق ثبت اختراع را برای یک گوشی هوشمندبا قابلیت دوربین قابل پرواز به ثبت رسانده است. دوربین این گوشی می‌تواند از آن جدا شده و به پرواز دربیاید. بنابراین شما خواهید توانست تصاویر خلاقانه‌ای را از زوایای جدید ثبت کنید. این حق ثبت اختراع موسوم به «دستگاه الکترونیکی» در دسامبر سال 2020 از سوی شرکت ارتباطات موبایل Vivo در دفتر مالکیت معنوی جهان (WIPO) ثبت گردید. 

گوشی هوشمند مجهز به پهباد داخلی در یک نگاه 

به طور کلی در نگاه اول به اسناد مربوط به ثبت اختراع شرکت ویوو نشان می دهد که ما با یک گوشی هوشمند معمولی سروکار داریم. اما با کمی دقت متوجه خواهیم شد که در پایین این گوشی، یک محفظه اضافی تعبیه شده است. این محفظه شامل یک سیستم دوربین مخفی با دوربین دوتایی، سه سنسور مجاورت مادون قرمز، چهار پروانه و یک باتری اضافی است. بنابراین سیستم دوربین این گوشی می‌تواند به بیرون از محفظه کشیده شود و همراه با براکت نصب شده، به طور کامل قابلیت جابجایی را دارد. همچنین براکت نصب شده، با سنسور اثر انگشت یکپارچه، می‌تواند از سیستم دوربین جدا شود. سیستم دوربین این گوشی هوشمند با دارا بودن پروانه‌های یکپارچه می تواند به راحتی به هوا پرواز کند و از فاصله بیشتری عکس بگیرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این پهپاد کوچک با استفاده از سنسور‌های مادون قرمز می‌تواند فاصله خود با اشیا دیگر را محاسبه کرده و از برخورد هنگام پرواز جلوگیری کند.

گوشی هوشمند مجهز به پهباد داخلی در یک نگاه

 

آیا این گوشی های هوشمند پرواز خواهند کرد؟ 

تعجب نکنید روزی خواهد رسید که گوشی های هوشمندتان نیز در هوا پرواز می کنند. این فناوری برای کاربران گوشی های هوشمند بسیار جذاب خواهد بود. در هوا، دوربین پروازی این گوشی ها قادر به تغییر موقعیت برای حفظ انعطاف پذیری بیشتر هنگام عکسبرداری است. این عملیات از طریق تلفن هوشمند شما کنترل می شود، با این حال ممکن است این سیستم با Air Gestures نیز پشتیبانی گردد؛ در حال، حاضر اسناد و مدارک همراه با جزئیات بیشتری در این مورد وجود ندارند. در فناوری به کار رفته برای گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی  دو دوربین پهباد کوچک این گوشی ها در قسمت بالا و جی دستگاه تعبیه شده است. بنابراین با قرار دادن دوربین‌ها در مکان‌های مختلف، کاربر امکان عکسبرداری از زوایای مختلف را حفظ می‌کند. در صورت تمایل، شما به عنوان کاربر می توانید دوربین سوم و چهارم را نیزبه دستگاه خود اضافه کنید.

آیا این گوشی های هوشمند پرواز خواهند کرد؟

 

ابتکار منحصر بفرد در طراحی گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی   

سیستم به کار رفته در طراحی این نوع گوشی ها کاملاً ابتکاری است، با این حال ایده به کار رفته برای آنها کاملا جدید نیست. در حال حاضر دوربین‌های اصطلاحاً Airselfie در دسترس هستند. در سال 2018، نیز Lets GoDigital اطلاعاتی را درباره یک دستگاه نمایشگر سامسونگ منتشر کرد. سیستم به کار رفته در طراحی این دستگاه به گونه ای بود که برای پرواز نیز به چهار پروانه مجهز شده بود. با این حال، ویوو را می توان به عنوان اولین سازنده‌ای معرفی کرد که می‌خواهد این هواپیمای بدون سرنشین دوربین دار را در درون یک گوشی هوشمند جای دهد. سازندگان این نوع گوشی های هوشمند به خوبی می دانند که این دوربین باید بسیار جمع و جور باشد، در حالی که اندازه Air Pix بیش از 10 سانتی متر است و هرگز در درون محفظه گوشی‌های هوشمند جای نخواهد گرفت. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که این سیستم معایب خاص خود را نیز خواهد داشت؛ بنابراین اگر سیستم دوربین گوشی خیلی کوچک و خیلی سبک طراحی شود، دچار تلاطم باد شده و در ثبت تصاویر باکیفیت دچار مشکل خواهد شد. اما شرکت ویوو کاملا" از ابعاد این مشکل آگاه است و قصد دارد تا سیستم تثبیت کننده گیمبال خود را در این پهپاد بکار برد.

ویوو بازار گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی را در دست خواهد گرفت؟   

شرکت چینی ویوو در این سال‌ها چندین گوشی هوشمند شگفت آور را وارد بازار کرده است. به عنوان مثال، به سری Nex ابتکاری که شامل Vivo NEX 3 و تلفن هوشمند Nex Dual Display همچنین این شرکت تاکنون چندین گوشی هوشمند را راهی بازار اروپا کرده است و برای معرفی بیشتر خود در این قاره و به منظور در دست گرفتن بازار گوشی های هوشمند در اروپا به عنوان یکی از حامیان اصلی بازی‌های فوتبال یورو 2020 شده است. از جمله محصولات شگفت انگیز این شرکت میتوان به X60 اشاره کرد که اولین تلفن هوشمند Vivo است و در آن سیستم دوربین با همکاری تولید کننده لنز آلمان Carl Zeiss طراحی شده است. به هرحال زمان مشخص خواهد کرد که آیا این شرکت چینی قادر است با گوشی‌های جدید و عجیب خود، سهم قابل توجی را در بازار گوشی های هوشمند در اروپا و جهان کسب نماید. این گوشی ها پر فروش ترین گوشی های سال 2021 است.

ویوو بازار گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی را در دست خواهد گرفت؟ 

 

فناوری پهباد ها در گوشی های هوشمند

به طور کلی پهپادها را از لحاظ فناوری میتوان در چهار زمینه اصلی مورد بررسی قرار داد.

  1. پلت فرم
  2. محموله
  3. مخابرات و ارتباطات
  4. تجزیه و تحلیل اطلاعات

قابلیت استفاده از فناوری پهباد ها در گوشی های هوشمند

طراحی بدنه پهباد مورد استفاده در گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی بدنه یک

پهپاد باید طوری طراحی گردد که بتواند سامانه های ارتباطی، جنگ افزارها، اشخاص، بارها و کلیه لوازم مرتبط با ماموریت محوله اش را در خود جای دهد. توجه داشته باشید که لازم است این ویژگی سازگاری مناسب با شرایط جوی منطقه ماموریت پهباد رانیز دارا باشد. به طور کلی بهترین عوامل برای طراحی بدنه یک پهباد که سازندگان باید به آن توجه داشته باشند شامل: سرعت، مدت پرواز و اطمینان پذیری آن می باشد. بنابراین سازندگان گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی باید توجه داشته باشند که طراحی کاملا" منحصر به فرد و خاصی برای استفاده در گوشی های هوشمند مورد نیاز است.

قابلیت استفاده از فناوری پهباد ها در گوشی های هوشمند

 

موتور پهباد مورد استفاده در گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی 

پهپادها نیاز به نوع ویژه ای از موتورها دارند. طراحی موتور پهبادها باید از نوع پیستونی همراه با دور بالای موتور و وزن کم باشد. بنابراین موتور به کار رفته در این پهبادها کاملا متمایز خواهد بود. بیشترین مصرف موتور در پهپادها مربوط به موتور وانکل و نوع ویژه ای از موتور دوزمانه می باشد. سازندگان گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که موتور به کار رفته در پهباد لازم است از ویژگیهای ذکر شده برخوردار باشد. 

محموله پهباد در گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی 

منظور از محموله های پهپاد در واقع قطعه اضافی است. این قطعه اضافی همراه با پهپاد برای انجام ماموریت های ویژه فرستاده می شود. به طور مثال این قطعه در پهپادهای شناسایی، برای دوربین فیلم برداری و عکس برداری، در پهپادهای هدف، به منظور فلر و رفلکتور و در پهپادهای تهاجمی و انتحاری، به عنوان مهمات مورد استفاده قرار می گیرد. سازندگان گوشی های مجهز به پهباد داخلی برای طراحی این دستگاه های منحصر بفرد و ویژه در این مرحله باید توجه داشته باشند که آیا پهباد مورد استفاده در این گوشی ها به چه نوعی از این قطعه اضافی نیاز دارد . 

استفاده از گوشی های هوشمند به جای پهباد

به تازگی محققان تجهیزات جانبی ای برای گوشی‌های هوشمند دارای سیستم ‌عامل آندروید تولید کرده‌اند. تولید کنندگان این تجهیزات ادعا می کنند که با استفاده از آنها می‌توانید از این گوشی‌های هوشمند به ‌عنوان پهپاد استفاده کرد. در واقع این وسیله دارای چهار موتور الکتریکی است که در چهار طرف گوشی نصب شده و می‌توانند گوشی را تا ارتفاع ۲۰ متر برای شما بالا ببرند. هنگام پرواز شما می‌توانید از نرم‌افزارهای موجود در گوشی خود برای ضبط تصاویر و تهیه عکس استفاده کنید. توجه داشته باشید که این کار با استفاده از گوشی آندروید دیگری انجام می‌شود که لازم است گوشی در حال پرواز شما را کنترل کند. همچنین این وسیله باید به همراه نرم‌افزار مخصوصی روی گوشی‌های آندروید شما نصب شوند. پهپاد طراحی شده این توانایی را دارد که  به چهار جهت مختلف پرواز کرده و به دور خود بچرخد.

استفاده از گوشی های هوشمند به جای پهباد

 

کاربردهای جالب و عجیب گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی

با استفاده از گوشی‌های هوشمند و پهپاد می توان به مقابله با مالاریا رفت. با توجه به اینکه یکی از روش‌های معمول در مقابله با این بیماری استفاده از اسپری‌های ضد لارو پشه‌های مالاریاست. با استفاده از پهپاد مناطق آلوده را که پشه‌های مالاریا در آنها زاد و ولد بیشتری دارند را میتوان مورد رصد قرار داد. بنابراین پهپادهای فانتوم 3 دی.جی.آیبه راحتی می توانند یک دریاچه را در 20 دقیقه به طور کامل پوشش داده و داده‌های آن را طی چند ساعت مورد ارزیابی قرار دهند. هنگامی که مناطق آلوده به صورت بهینه اسپری شدند. داده‌های پهپادها به گوشی‌های هوشمند داده شده و روند اسپری‌پاشی و پیشرفت کار آنها مورد نظارت قرار می گیرد. این روش به عنوان یکی از کاربردهای گوشی های هوشمند و پهبادها می تواند در فناوری گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی به راحتی مورد استفاده قرار گیرد. این روش هوشمند و خلاقانه فادر خواهد بود نگرانی‌هایی را که در رابطه با ساکنان محلی و همچنین حیات وحش منطاق آلوده به مالاریا وجود دارد کاملا از بین ببرد.

برند های معروف گوشی مجهز به پهباد داخلی

در حال حاضر در بازار گوشی های هوشمند هزاران مدل گوشی هوشمند با برندهای معروف و همچنین برندهای ناشناخته و تقلبی وجود دارد. شما می توانید با در نظر گرفتن اولویت ها و نیازهای خود گوشی هوشمند مناسبیرا از مراکز فروش گوشی موبایل تهیه کنید. اما گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی به عنوان نسل آینده و منحصر بفرد گوشی های هوشمند خواهند بود. این رویایی است که به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد. استفاده از این گوشی های خارق العاده همراه با پهباد داخلی آنها برای هر کاربری جذاب خواهد بود. باید منتظر بمانیم و با تولید انبوه گوشی های هوشمند مجهز به پهباد داخلی رویای پرواز کردن تلفن های همراه را در واقعیت ببینیم و از آن لذت ببریم. به نظر شما فناوری تولید این نوع گوشی ها در آینده ای نزدیک در واقعیت تحقق خواهد یافت؟ بی صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم.

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست