وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

هر آنچه که باید درباره eSIM (سیمکارت الکترونیکی) بدانید!

انتشار ۱۴۰۰/۱/۲۰ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۴/۳۰ ۱۰:۱۰ . ۱۱۷۴۳ بازدید

با به وجود آمدن فناوری سیم کارت های الکترونیکی  احتمالا به زودی شاهد منسوخ شدن و کنار رفتن سیم کارت های سنتی باشیم. البته برای اینکه بتوانید از سیمکارت های eSIM استفاده نمایید باید گوشی شما قابلیت مربوطه را داشته باشد. برخی گوشی های هوشمند جدیدتر مانند گوشی iphone 11 قابلیت استفاده از eSIM را دارند. البته قطعا به مرور زمان بقیه شرکت ها نیز این قابلیت را به گوشی های خود اضافه خواهند کرد.

با جایگزین شدن فناوری eSIM به جای سیمکارت های سنتی، در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. اما این تنها مزیت فناوری eSIM نیست و در ادامه متوجه دیگر مزایای این فناوری خواهید شد. اما قبل از اینکه به بررسی دقیق فناوری سیم کارت الکترونیکی بپردازیم، بهتر است درباره خود سیم کارت (SIM) نکاتی را بدانیم.

سیم کارت الکترونیکی

سیم کارت (SIM) مخفف عبارت subscriber identity module به معنای ماژول هویت مشترک است. سیم کارت ها به طور اصولی دارای اطلاعاتی هستند که مربوط به هویت شماست و این اطلاعات هویتی توسط سیم کارت برای شرکت مخابراتی شما تایید می‌شود. به طور ساده تر سیم کارت چیزی است که به شرکت مخابراتی می‌گوید شما چه کسی هستید! در واقع بدون سیم کارت شرکت های مخابراتی نمی‌توانند هویت مشترک را شناسایی کنند؛ بنابراین به فردی که سیم کارت ندارد، اجازه استفاده از آنتن های مخابراتی داده نمی‌شود. 

اما سوال این است که سیم کارت الکترونیکی چه تفاوت هایی با سیمکارت های معمولی دارند؟ در ادامه این مقاله قصد داریم تا به بررسی دقیق تر فناوری  سیم کارت الکترونیکی و تفاوت های اصلی آن با سیم کارت های سنتی بپردازیم.

سیمکارت الکترونیکی

 

سیمکارت eSIM ) سیمکارت الکترونیکی) چیست؟

سیم کارت الکترونیکی همانطور که از نامش پیداست، سیمکارتی جاسازی شده است که در تلفن همراه شما قرار دارد. در واقع با استفاده از این فناوری دیگر نیازی به استفاده از سیم کارت فیزیکی ندارید. برای این منظور یک تراشه کوچک در گوشی تعبیه می‌شود که می‌تواند اطلاعات هویتی شما را برای شرکت های مخابراتی، تایید کند. این فرآیند تایید هویت در حالت عادی توسط همان سیم کارت انجام می‌شد که حالا فناوری eSIM می‌خواهد جایگزین آن شود!

البته ممکن است سوالاتی در ذهن شما شکل بگیرد درباره اینکه در هنگام مسافرت به کشور های دیگر باید چه کاری انجام دهید؟ همه این موارد برای فناوری سیم کارت های الکترونیکی لحاظ شده اند. گاها فقط ممکن است شما نیاز داشته باشید تا تحت پوشش یک شرکت مخابراتی دیگر بروید که از طریق تنظیمات موبایل تان این موضوع صورت می‌گیرد.

اما باید بدانید برای این موضوع اصلا نیازی به تعویض گوشی نیست! شاید فکر کنید که برای استفاده از  eSIM در کشور های دیگر باید گوشی خود را عوض کنید! اما اینطور نیست، و اتفاقا سیم کارت های الکترونیکی استفاده از آنتن دهی بقیه شرکت ها را آسان تر هم می‌کند. شما دیگر نیازی به خرید و فعالسازی سیم کارت ندارید، و با استفاده ازسیم کارت الکترونیکی از هر اپراتوری که بخواهید می‌توانید خدمات دریافت نمایید.

 

فناوری سیم کارت هایالکترونیکی

حتی فناوری eSIM برای استفاده همزمان از دو سیم کارت هم مناسب است. اگر دارای دو سیمکارت هستید نگران استفاده از سیم کارت الکترونیکی نباشید. چرا که فناوریسیم کارت های الکترونیکی

به راحتی امکان استفاده از دو اپراتور مجزا را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید از هر دوی آنها استفاده نمایید. با استفاده از این فناوری شما به ازای هر سیم کارت ، تنظیمات اختصاصی ارائه می‌دهد که می‌توانید از طریق آنها حساب های خودتان را مدیریت نمایید.

گوشی Google pixel 2 از اولین گوشی هایی بود که دارای فناوری eSIM‌ بود. در این گوشی کاربران می‌بایست برنامه ای مخصوص را روی گوشی خود نصب کنند سپس به راحتی از فناوری eSIM می‌توانند استفاده کنند. بعد از آن گوشی iphone XS وارد بازار شد که قابلیت استفاده از سیمکارت فیزیکی وسیم کارت الکترونیکی را به طور همزمان به مشترکین می‌دهد. 

یکی از مزایای فناوری eSIM ، ایجاد فضای بیشتر برای گوشی هوشمند است. البته در حال حاضر شاید این موضوع چندان برای تولید کنندگان گوشی هوشمند اهمیت نداشته باشد. اما باید بدانید که فناوری سیم کارت های الکترونیکی می‌تواند به مصرف باتری نیز کمک کند. البته کوچک بودن دستبند ها و ساعت های هوشمند بسیار حیاتی است. به همین جهت اپل واچ های سری 4 و 5 دارای فناوری سیم کارت الکترونیکی هستند. همین موضوع به کوچک نگه داشتن ساعت های هوشمند کمک زیادی خواهد کرد.

eSIM

ایرانسل سرویس eSIM را به طور آزمایشی راه اندازی کرد!

مدیر عامل ایرانسل با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود، از راه اندازی آزمایشی سرویس الکترونیکی  در ایرانسل خبر داد. مدیر عامل ایرانسل در این پست اینستاگرامی خود نوشت : <<کاربرد eSIM در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، علاوه بر آن که موجب بالا رفتن ضریب امنیت و افزایش امکان ساخت ابزارهای ضد آب و ضد غبار می‌شود، در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه (M۲M) و اینترنت اشیا (IoT) نیز اهمیت به‌سزایی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان پیشران توسعه صنعت اینترنت اشیا یاد کرد.

 

سرویس ایرانسل سیم کارت الکترونیکی

مدیر عامل ایرانسل به مزایای سرویس eSIM اشاره کرده است. البته توجه داشته باشید که این سرویس فقط به صورت آزمایشی راه اندازی شده است و هنوز کاربران عادی امکان استفاده از آن را ندارند. در ادامه مدیر عامل ایرانسل اضافه کرد :  این فناوری برای تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند و گجت‌های سلامت هوشمند که به صورت دائم با شبکه‌های مخابراتی در ارتباط هستند نیز، کارایی بالایی دارد. هم‌اکنون در دنیا، استفاده از سیم کارت های الکترونیکی در برخی ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های سلامت‌هوشمند آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نه چندان دور، کاربرد آن به تمامی دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند نیز گسترش یابد.

سرویس ایرانسل سیم کارت الکترونیکی

 

نصب سیم کارت  الکترونیکی  ایرانسل چگونه است؟

جالب است بدانید این نوع سیم کارت ها به صورت تراشه الکترونیکی می باشند. eSIM کوچکتر از سیمن کارت های معمولی ایرانسل است و کارخانه ها ی سازنده سیم کارت را نصب می کنند. همچنین فعال سازی سیم کارت های الکترونیکی توسط اپراتور ایرانسل از راه دور صورت می پذیرد. سیم کارت های الکترونیکی ایرانسل مزایای قابل توجه دارد به طور مثال: ارتباطات بی سیمی در دستگاه های هوشمند، سرویس رومینگ، کاهش زمان صرف شده برای فروش و توزیع سیم کارت از نقاط قوت سیم کارت های الکترونیکی  است. امروزه از سیم کارت های الکترونیکی در ساعت های هوشمند ، تبلت ها و...  استفاده های بسیاری می کنند. این نوع سیستم برای تولیدکنندگان ساعت و مچ بند هوشمند که ارتباط بسیاری با شبکه مخابراتی دارند تاثیرات بالایی دارد. پیش بینی می شود در آینده نه چندان دور شاهد کاربرد بیشتر سیم کارت های الکترونیکی در گوشی های جدید2022 باشیم.

نصب سیم کارت  الکترونیکی  ایرانسل چگونه است؟

 

سیم کارت الکترونیکی اَپل

برای برخی افراد عجیب و حیرت زده می باشد. برای نخستین بار شرکت آیفون  قصد دارد از  اَپل دو سیم کارت همچنین دو خط کاملا مجزا با شماره های مجزا استفاده می کند. در برخی مناطق از دو سیم استفاده می کنند مزایای دوسیم کارت می توان بسته های اینترنت و هدیه را با هم ترکیب کرد.  برای اولین بار شرکت آیفون از دوسیم کارت  و شماره کاملا مجزا بهره میگیرد.

 

مزایا سیم کارت الکترونیکی آیفون

اگر اَپل قصد گسترش فروش داشته باشد . به جای زمان صرف کردن برای سیم کارت دوم به سرویس سیم کارت الکترونیک با مزایای قابل توجه مورد بررسی قرار داد. جالی است بدانید کشور چین از سیم کارت الکترونیکی استفاده نمی کند. این کشور از یک ینی که بتوان دو سیم کارت را نگه دارد استفاده می کند. ولی دیگر  کشور ها از fancy  استفاده می کنند. ولی تعدادکشور های که از سیم کارت الکترونیک بهره می گیرند محدود است .

کشور های که از سیم کارت الکترونیکی بهره میگیرند عبارت اند از:

ایالات متحده امریکا

AT&T

 

T-Mobile

 

Verizon

 

اتریش

T-Mobile

 

  
کانادا

Bell

 

  
کرواسی

Hrvatski Telekom

 

  
جمهوری چک

T-Mobile

 

  
آلمان

Telekom

 

Telekom

 

 
مجارستان

Magyar Telekom

 

  
هند

Airtel

 

Reliance Jio

 

 
اسپانیا

Vodafone Spain

 

  
انگلیسEE  

 تراشه های الکترونیکی که در گوشی اَپل طراحی شده است باعث می شود گوشی های آیفون عمر بیشتری داشته باشند. برای کاربر آسان تر است که سیم کارت را اسکن کند. یکی دیگر از قابلیت های بهترین گوشی آیفون وجود تراشه اکترونیکی و برداشتن شکاف از  اپل همچنین جلوگیری از ورود آب به داخل گوشی می باشد. در آیفون های جدید از این تراشه الکترونیکی در گوشی ها ی هوشمند اپل استفاده می کنند. کاربر این امکان را دارد که از یک سیم کارت الکترونیکی و یک سیم کارت فیزیکی بهره بگیرد.

ایران در پی راه اندازی سیم کارت الکترونیکی  

نکته قابل توجه : کشور ایران هنوز از این تراشه استفاده نمی کند ولی شاتل و ایرانسل در پی راه اندازی هستند. در تکنولوژی سیم کارت های الکترونیکی بخاطر گجت ها که نمی توان از اسلات بهره گرفت سازنده گوشی ها را مقاوم از ورود آب طراحی میکند.برای کشور چین از دو اسلات فیزیکی برای سیم کارت طراحی کرده اند. گوشی های اپل نسل جدید iphone  در آمریکا ، اروپا ، و دیگر کشورها از سیم کارت های الکترونیکی بهره گرفته است.

ایران در پی راه اندازی سیم کارت الکترونیکی

 

سیم کارت های فیزیکی چه مشکلات و معایبی دارند؟

سیم کارت های فیزیکی دارای معایبی هستند از جمله مشکلات سیم کارت های فیزیکی می توان به متصل نشدن درست و کامل سیم کارت در برد گوشی هوشمند – خراب شدن سیم کارت به دلایل عمر محدود همچنین قابل دسترس بودن – متفاوت بودن اندازه سیم کارت ها در گوشی های هوشمند -   

تعویض سیم کارت های 3Gبه 4G

تعویض سیم کارت های 4Gبه 4.5G

تعویض سیم کارت های 4.5Gبه 5G

که در صورتی که قادر به تعویض سیم کارت نباشیم. به دفاتر اپراتور ها مراجعه میکنیم – احتمال گم کردن یا دزدیدن سیم کارت - در سیم کارت های  نسل جدید  به جای سیم کارت های فیزیکی از سیم کارت های الکترونیکی بهره میگیرند.    

یک تراشه الکترونیکی در گوشی های هوشمند طراحی می کنند . در سیم کارت های الکترونیکی  شما می توانیم شماره تلفن ، پین کد ، را خودمان وارد کنیم . به طوری که می توان سیم کارت های eSIM شبیه سیم کارت فیزیکی استفاده کنیم.

سیم کارت های فیزیکی چه مشکلات و معایبی دارند؟

 

ساعت هوشمند پشتیبانی از سیم کارت الکترونیکی

در سال2021 ساعت هوشمند امیزفیت GTR 2 LTE با پشتیبانی از سیم کارت های الکترونیکی  با برقراری تماس طراحی شده است.  ساعت هوشمند امیزفیت GTR 2 LTE نسخه جدید امیزفیت GTR 2 است. ساعت هوشمند امیزفیت می تواند به جای تلفن همراه هم مورد استفاده قرار بگیرد . این ساعت های هوشمند می توانند وظیفه پاسخگویی به تماس ها را به خاطر سیم کارت های الکترونیکی طراحی شده  برعهده بگیرند. کاربران آلمانی و اسپانیایی از خدمات برقراری تماس می توانند استفاده کنند. جالب است بدانید در اینده نه چندان دور کشورهای دیگر می توانند از ساعت هوشمند امیزفیت  GTR 2 LTEبا قابلیت تماس بهره بگیرند. دیگر قابلیت های ساعت هوشمند امیزفیت GTR 2 LTEبا مدل دیگر تفاوت های بسیار محدودی دارند. ویژگی ها و قابلیت های ساعن هوشمند با نسخه معمولی یکسان یوده است.  

 

 ویژگی ها و مشخصات ساعت هوشمند امیزفیت GTR 2 LTE

بدنه آلمینیومی

بدنه سیلیکونی

صفحه نمایش 1.39 اینچ

وضوح صفحه نمایش 454 در 454

ساعت هوشمند امیزفیت GTR 2 LTE از 90 حالت های ورزشی پشتیبانی میکند

جی پی اس داخلی

قابلیت اندازه گیری ضربان قلب

میزان اندازه گیری اکسیژن خون یک گجت مناسب برای ورزشکاران  

باتری خوب و کارآمد و منحصر به فرد دارد

در زمان روشن بودن قابلیت ها تا 10 روز دوام دارد  

 

ویژگی ها و مشخصات ساعت هوشمند امیزفیت GTR 2 LTE

چه زمانی می‌توانیم از سیم کارت eSIM استفاده کنیم؟

در واقع نمی‌توان زمان دقیقی برای این موضوع مشخص کرد. استفاده شما از فناوری سیم کارت های الکترونیکی مشروط به دو مورد است. اول اینکه گوشی هوشمند شما از فناوری eSIM پشتیبانی کند و شرط دوم این است که اپراتور شما از این فناوری پشتیبانی کند. در حال حاضر هنوز شرکت های گوشی سازی، شیار های مخصوص سیم کارت های فیزیکی را نیز در گوشی های خود تعبیه می‌کنند. پس فعلا از این بابت نگران نباشید.

اما اگر شرکت های گوشی سازی به مرور زمان شیار های سیم کارت فیزیک را حذف کنند ممکن است سرعت رشد این فناوری هم بیشتر شود. چرا که با این کار شرکت های مخابراتی نیز مجبور می‌شوند تا زیرساخت های لازم برای  این فناوری فراهم کنند. البته حذف شیار های سیم کارت فیزیکی به احتمال زیاد با مخالفت و شکایت خیلی از خریداران گوشی های هوشمند مواجه شود. اما در نهایت چه این فرآیند سریع انجام شود چه آهسته، در آخر سیم کارت های فیزیکی باید جای خودشان را به سیم کارت های الکترونیکی بدهند و برای همیشه کنار گذاشته شوند.

فناوری سیم کارت الکترونیک

در حال حاضر هم گوشی های هوشمندی وجود دارند که از فناوری eSIM پشتیبانی می‌کنند و البته هر چه می‌گذرد به تعداد آنها اضافه می‌شود. از تلفن های هوشمندی که از سیم کارت های الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند می‌توان به برخی گوشی های اپل، google pixel، هواوی p40 و سامسونگ گلکسی S20 اشاره کرد. البته همانطور که گفتیم استفاده از eSIM برای ساعت های هوشمند می‌تواند مهم تر باشد. از جمله ساعت های هوشمندی که از فناوری استفاده می‌کنند می‌توان به اپل واچ، هواوی واچ 2 و گلکسی واچ اشاره کرد. البته برخی شرکت های دیگر مانند lenovo  نیز در برخی از محصولات خود از فناوری eSIM بهره می‌برند. 

 

سیم کارت الکترونیک در سال2020

طبق مطالعات گروه تحقیقاتی ABI که در ماه مارس سال 2020 منتشر شد، تعداد دستگاه های مجهز به فناوری سیم کارت های الکترونیکی در سال 2020 دو برابر خواهد شد و از 102 میلیون به 225میلیون مورد خواهند رسید. این شرکت همچنین پیشبینی می‌کند که تا سال 2024 تعداد دستگاه های دارای eSIM به 500 میلیون برسد. 

با این حساب دیر یا زود باید آماده شوید تا از فناوری استفاده نمایید و با سیم کارت های سنتی خودتان خداحافظی کنید!

تفاوت های سیم کارت های eSIM با سیمکارت های سنتی در چیست؟

البته احتمالا تا به اینجای کار پاسخ این سوال را حدودا فهمیده باشید! اما به طور خلاصه باید بگوییم که سیم کارت های سنتی و سیم کارت های الکترونیکی هیچ تفاوتی در انجام دهی خدمات لازم ندارند و تفاوت آنها در اندازه و روش استفاده از آنهاست. همانطور که گفتیم برای استفاده از eSIM باید یک تراشه بسیار کوچک در گوشی تعبیه شود. اندازه این تراشه حدود 2.5 در 2.3 میلی متر است و ضخامت آن نیز فقط 2 میلی متر است. این اندازه حتی از سیم کارت های فیزیکی نیز کوچکتر است. حتی اگر از نانو سیم کارت هم استفاده کنید باز هم سیم کارت شما از تراشه eSIM بزرگتر است.البته همانطور که گفته شد، شرکت های مخابراتی نیز باید زیر ساخت های لازم برای استفاده از eSIM را فراهم کنند. 

 

سیمکارت الکترونیکی چیست

 

مزایای سیم کارت های eSIM چیست؟

اولین مزیت که البته شاید بیشتر به نفع تولید کنندگان گوشی های هوشمند باشد، فضای کمتر برای طراحی گوشی است. البته فعلا با گوشی های بزرگی که داریم، کسی به فکر کوچک کردن گوشی های هوشمند نیست! با این حال این موضوع می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه ساخت گوشی شود و کار شرکت های تولید سازنده گوشی را راحت تر کند.

مهم ترین ویژگی سیم کارت الکترونیکی

اما از مهم ترین مزیت های سیم کارت های الکترونیکی راحت شدن استفاده برای کاربران است. برای مثال اگر شما بخواهید اپراتور خودتان را عوض کنید دیگر نیازی نخواهید داشت تا سیم کارت فیزیکی جدیدی بخرید یا منتظر رسیدن سیم کارت خود باشید! در عوض به آسانی می‌توانید اپراتور خودتان را عوض کنید و از طریق گوشی خودتان تنظیمات مربوطه را انجام دهید. حتی اگر قصد سفر به کشور های خارجی را داشته باشید نیازی نیست که سیم کارت جدیدی از اپراتور های خارجی بخرید.

از طرفی برای اپراتور ها نیز هزینه ها کمتر خواهد شد. هرچه سیم کارت های فیزیکی کمتر باشد، اپراتور ها هزینه های کمتری برای آماده سازی و ارائه خدمات سیم کارت خواهند کرد. eSIM حتی در اینترنت اشیاء نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب می‌توانید حتی اشیاء خانه تان را هم به اینترنت متصل نمایید!

برای طراحان و سازندگان گوشی نیز کار راحت تر خواهد شد. وقتی شیار سیم کارت های فیزیکی از روی گوشی های هوشمند حذف شوند، فرصت برای طراحی گوشی های ضد آب بیشتر خواهد شد. فناوری eSIM قطعا باعث خواهد شد.در کل سیم کارت های الکترونیکی برای همه می‌تواند مزایایی در بر داشته باشد. 

بررسی iphone 12

نقد و بررسی جدیدترین گوشی شرکت اپل؛ آیا این گوشی حرف جدیدی برای گفتن دارد؟

 

سیمکارت دیجیتال

 

آیا سیم کارت های eSIM معایبی نیز دارند؟

شاید به دلیل اینکه هنوز این فناوری آنچنان مورد استفاده قرار نگرفته، معایب آن از چشم کاربران دور مانده باشد. اما می‌توان معایبی را از پیش حدس زد. برای مثال فرض کنید که گوشی شما دارای فناوری eSIM باشد اما به کشوری سفر کنید که هیچ اپراتوری از سیم کارت های الکترونیکی پشتیبانی نکند! مشکل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، بروز مشکلات فنی است. اگر اتفاقی برای تراشه داخل گوشی بیفتد، آنگاه شما انگار دیگر سیم کارت ندارید! البته امیدواریم که شرکت های سازنده گوشی هوشمند به فکر این مشکلات باشند و در طراحی خود گوشی ها را به نوعی طراحی کنند که اگر برای تراشه مربوط به سیم کارت های الکترونیکی مشکل فنی ای پیش آمد، به راحتی بتوان آن را تعویض یا تعمیر کرد.

یکی دیگر از مشکلات احتمالی سیم کارت eSIM انتقال مالکیت سیم کارت است. فرض کنید می‌خواهید گوشی خودتان را بفروشید، در حال حاضر برای جابجایی سیم کارت، کافی است سیم کارت فیزیکی خودتان را از گوشی خارج کنید. 

جنبه امنیتی سیم کارت الکترونیکی

اما اگر از سیمکارت هایالکترونیکیاستفاده کنید، احتمالا این موضوع کمی سخت تر باشد.از طرفی از جنبه های امنیتی نیز ممکن است eSIM ها برای شما خطراتی ایجاد کنند. چنانچه به گوشی شما نفوذی صورت بگیرد، ممکن است از طریق سیمکارت مکان شما ردیابی شود. شما نمی‌توانیدسیم کارت هایالکترونیکی را مانند سیمکارت های معمولی از گوشی تان خارج نمایید! 

قطعا سیم کارت های الکترونیکی چالش های دیگری نیز دارند که در آینده ای نه چندان دور با آنها مواجه خواهیم شد. برخی مسائل نیز وجود دارند، که هنوز راه حل آنها برای ما مشخص نیست! برای مثال ممکن است در حال حاضر از دو سیم کارت متفاوت استفاده کنید، اما سوال این است که وقتی سیمکارت eSIM داریم، چگونه می‌توانیم از دو سیم کارت مختلف استفاده کنیم؟ برخی از چالش های پیش رو مربوط به شرکت های گوشی سازی است و برخی دیگر مربوط به اپراتور ها است. 

البته تا به حال برای خیلی از مشکلاتی از این قبیل راهکار هایی در نظر گرفته شده است و امیدواریم برای بقیه موارد نیز راه حل هایی ارائه داده شود.

به هر حال چه بخواهیم چه نخواهیم فناوری سیم کارت های eSIM‌ به زودی بیشتر و بیشتر وارد زندگی ما خواهد شد و جایگزین سیم کارت های فیزیکی سنتی می‌شود.

 

 

سیمکارت الکترونیکی

 

 

مطالب مرتبط
آیا برای مالکیت تعداد سیم کارت محدودیتی وجود دارد؟
بلاگ | اخبار اپراتورها
آیا برای مالکیت تعداد سیم کارت محدودیتی وجود دارد؟
شاید برای شما جالب باشد که بدانید هر فرد، فقط می‌تواند تعداد محدودی سیم کارت به نام و در مالکیت خود داشته باشد. در این مطلب با چند روش کاربردی...
سامانتل، سیمکارتی برای علاقمندان اینترنت!
بلاگ | خدمات سیم کارت
سامانتل، سیمکارتی برای علاقمندان اینترنت!
در واقع سامانتل سیم کارت های بانک سامان است که به بازار عرضه شد. درواقع یکی از اپراتورهای کشور است که با سرمایه گذاری بانک سامان،بیمه سامان...
چگونه با کد بیمه تامین اجتماعی سیمکارت رایتل بخریم؟
بلاگ | اخبار اپراتورها
چگونه با کد بیمه تامین اجتماعی سیمکارت رایتل بخریم؟
اپراتور سوم کشور که از سال 91 بطور رسمی فعالیت تجاری خود را آغاز کرده؛ زیر مجموعه شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) است، صاحب تامین...
در سریع‌ترین زمان ممکن، گوشی گم‌ شده‌تان را پیدا کنید!
بلاگ | بازار موبایل
در سریع‌ترین زمان ممکن، گوشی گم‌ شده‌تان را پیدا کنید!
تصور کنید وقتی را که حس می کنید گوشی تان گم شده، روی جیبتان دست می‌گذارید و می‌بینید که گوشی در جای همیشگی‌اش نیست! استرس حس مشترک همه کسانی...
تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.5
1
1
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. are***@hotmail.com

    سلام وقت بخیر درکشورهای که از سیم کارت الکتریکی استفاده میکنند اسم افغانستان را بهش اضافه کنید شرکت افغان بیسیم جدیدا به مشتری پیام ارسال میکنه (سیمکارت الکترونیکی! به نزدیک ترین نمایندگی افغان بیسیم در شهر هرات مراجعه نموده، سیمکارت فعلی خویش را به سیمکارت الکترونیکی تبدیل یا سیمکارت جدید الکترونیکی را خریداری کنید.)

  2. set***@gmail.com

    سلام بنده اتریش هستم (مقیم) یه گوشی سامسونگ فلیپ ۴زی Samsung flip z 4 گرفتم به من گفته شده می‌تونه از جهاز یا پنج سیم کارت الکترونیک و یه سیم کارت فیزیکی پشتیبانی کنه در پوکه فقط ظرفیت یه سیم کارت هست آیا این موضوع صحت داره ؟و در صورتی که به ایران بیام میتونم با خط خودم به اپراتور ایران کانکت بشم؟ممنونم

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست