وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

جدیدترین آمار از تعداد سیم کارت های فعال اپراتورهای کشور ارائه شد

انتشار ۱۳۹۸/۷/۲۶ . بروز رسانی ۱۳۹۸/۷/۲۸ ۱۲:۲۹ . ۲۴۰۶۸ بازدید

این روز ها هر کسی در خانه خود و برای استفاده شخصی حداقل یک سیم کارت دارد و از آن استفاده می کند. اما با وجود گوشی های دو سیم کارت و تجهیز روزافزون گوشی های هوشمند هب قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت همرمان فعال، خیلی ها در گوشی خود از دو سیم کارت استفاده می کنند تا بتوانند بصورت همزمان از خدمات دو سیم کارت مختلف از دو اپراتور بهره ببرند.  به هر حال در برخی موارد یک سیم کارت عملکرد بهتری از سایرین دارد به عنوان مثال ایرانسل در زمینه اینترنت بهتر عمل کرده پس فرد از سیم کارت این شرکت برای اتصال به اینترنت و از سیم کارت همراه اول برای تماس و مکالمه استفاده می کند.

در این میان فضای رقابتی دوچندان افزایش پیدا می کند و هر کدام از اپراتورها در تلاش هستند تا با ارائه خدمات بهتر، مشترکان بیشتری جذب یا مشترکان فعلی خود را حفظ کنند.بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده تا پایان شهریور 95 حدود 150 میلیون سیم کارت در کشور فعال شده اند که از بین این 150 میلیون سیم کارت، کمتر از 80 میلیون آن فعال هستند و توسط مشترکین مورد استفاده قرار می گیرند. همراه اول بیشترین سیم کارت دائمی را دارد، ایرانسل نیز در سیم کارت های اعتباری پرچمدار است و توانسته بیشترین میزان سیم کارت اعتباری را به خود اختصاص دهد. رایتل اما در هر دو مورد فعال است و البته با توجه به تازه کار بودن، نتوانسته گوی سبقت را از دو اپراتور اول و دوم برباید.

 

جدیدترین آمار از تعداد سیم کارت های فعال اپراتورهای کشور ارائه شد

مقایسه تعداد سیم کارت های دائمی واگذار شده و فعال همراه اول ، ایرانسل و رایتل

همانطور که در مطالب دیگری نیز اشاره کردیم، همراه اول به عنوان اولین اپراتور کشور ابتدا به عرضه سیم کارت های دائمی می پرداخت و به طور کامل در این زمینه تمرکز داشت. سیم کارت های دائمی همراه اول باتوجه به این که اولین خطوط همراه بودند قیمت بالایی نیز داشتند که خطوط با پیش شماره 912 نیز هنوز از قیمت بالایی برخوردارند و بصورت روزانه در بازار معامله می شوند.تاکنون 18 میلیون 422 هزار سیم کارت دائمی توسط همراه اول عرضه گردیده که از این تعداد حدود 14 میلیون 780 هزار عدد آن فعال هستند. 

اما اپراتور دوم نیز در حال حاضر کمتر از 800 هزار سیم کارت دائمی واگذار کرده که در حدود 300 هزارتای آن توسط مشترکین استفاده می شوند و فعال هستند. رایتل سیم کارت های دائمی خود را با پیش شماره 0920  واگذار می کند که تاکنون توانسته حدود 160 هزار سیم کارت دائمی به مشتریان بفروشد که از این تعداد کمتر از یک سوم آن ها فعال هستند.

مقایسه تعداد سیم کارت های دائمی واگذار شده و فعال همراه اول ، ایرانسل و رایتل

تعداد سیم کارت های اعتباری واگذار شده کدام اپراتور بیشتر است؟


ایرانسل در حدود 80 میلیون سیم کارت اعتباری واگذار کرده که از این نظر رکورددار است همچنین حدود 60 میلیون آن فعال هستند که رقم بالایی به حساب می آید. همراه اول نیز حدود 45 میلیون سیم کارت اعتباری واگذار کرده و به دنبال تصاحب بازار سیم کارت های اعتباری نیز هست. از 45 میلیون سیم کارت اعتباری همراه اول، حدود 30 میلیون در شبکه فعال هستند. رایتل نیز حدود 6 میلیون سیم کارت اعتباری فروخته که 4 میلیون آن فعال است و به طور کلی سهم کمی در بازار دارد.

 

تعداد سیم کارت های اعتباری واگذار شده کدام اپراتور بیشتر است؟

ضریب یا نرخ نفوذ سه اپراتور همراه اول ، ایرانسل و رایتل در کشور

از بین سیم کارت های فروخته شده و محاسبه تعداد فعال بودن این سیم کارت ها می توان  ضریب نفوذ هر اپراتور را محاسبه کرد. به این ترتیب همراه اول با ضریب نفوذ 57.52 درصد بیشترین سیم کارت را در بین سایر اپراتور ها دارد و پس از آن ایرانسل با 39.19 درصد و رایتل با 2.46 درصد پشت سر همراه اول به دنبال افزایش سهم خود از بازار سیم کارت هستند.

ضریب نفوذ اپراتور ها
تعداد 7 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.1
4
2
0
0
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ممنون از تحقیق عالی تون تاحالا انقدر دقیق جایی ندیدم اگر میشه این رو دوباره بروز رسانی کنید چون اخرین تاریخ اگر استباه نکنم برای سال۱۳۹۸هست

  2. عالی بود

    پاسخ :

    ممنون

  3. سیم کارت همراه از نظر خرید بسته بهتر چون پولی کمتر مصرف میشه اما ایرانسل خوبه ولی بسته های گرون قیمت داره

  4. mci***@gmail.com

    آمار واقعی نیس،ایرانسل نزدیک ۵ میلیون دائمی واگذار کرده که ۲ میلیون فعال هستش

  5. عالی است ! دوباره سال اینده سر شماری کنید! بیچاره رایتل لطفا اون رو تنها نزارید بزارید خوشحال شه و رکورد رو بالا بزنه

  6. بسیار عالی ممنونم

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست