وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

نحوه اعمال مالیات بر ارزش افزوده در فروش شارژ سیم کارت ایرانسل تغییر می کند

انتشار ۱۳۹۸/۷/۲۶ . بروز رسانی ۱۳۹۸/۷/۲۸ ۱۲:۲۳ . ۲۳۱۳۴ بازدید

در صورتی که از مشترکان ایرانسل آن هم از نوع سیم کارت های اعتباری آن باشید، حتما در جریان هستید که در زمان خرید شارژ مقداری گران تر از میزان اصلی اعتبار هزینه پرداخت می کنید و زمان وارد نمودن کد شارژ نیز، اعتباری که به خط شما افزوده می شود چیزی نیست که خریداری کرده اید و انتظار دارید که به اعتبارتان اضافه گردد.در واقع افرادی که سیم کارت اعتباری ایرانسل را دارند، پس از این که شارژ ایرانسلی خریداری می کردند، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از میزان اعتبار خریداری شده شان کسر و باقی مبلغ به اعتبار سیم کارتشان افزوده می گشت. 

اخیرا اما اپراتور دوم تغییراتی در این زمینه صورت داده است تا دیگر مشترک دقیقا همان مبلغی را که به عنوان شارژ خریداری می کند را بتواند استفاده کند. در این روش و با تغییرات جدید، مشترک مثلا میزان 5 هزار تومان شارژ می خرد و 9 درصد مالیات را در همان لحظه خرید می پردازد؛ با این روش دیگر دقیقا همان 5 هزار تومان را به عنوان میزان شارژ روی سیم کارت خود در دسترس خواهد داشت.

مالیات ایرانسل

 

زمان اجرای شیوه جدید فروش شارژ سیم کارت ایرانسل به نقل از روابط عمومی ایرانسل

اپراتور دوم زمان آغاز این طرح را نیمه آبان ماه سال 1395 اعلام کرده که با این ترتیب این روش در تمامی روش های خرید شارژ الکترونیکی اعمال می گردد. اما افرادی که از کارت شارژ برای افزایش موجودی سیم کارت استفاده می کنند همچنان باید از روش قبلی میزان 9 درصد مالیات را پرداخت نمایند یعنی هنگامی که کد شارژ را وارد می کنید ، 9 درصد از میزان شارژ کسر شده و رقم جدید به حساب اعتبار سیم کارت شما منظور خواهد شد.

شارژ ایرانسل از طریق سایت این اپراتور، برنامه رسمی و کاربردی ایرانسل من، دستگاه های کارت خوان یا همان پوز، دستگاه های خود پرداز یا ATM و کد های دستوری مختلف در دسترس می باشد که به صورت عادی و یا شگفت انگیز قابلیت خرید دارند. همچنین روش های انتقال شارژ خط به خط و شارژ خودکار نیز از دیگر ویژگی ها و امکانات اپراتور دوم در زمینه شارژ می باشد.

تعرفه مالیاتی ایرانسل

نحوه محاسبه مبلغ دریافتی از مشترکان به هنگام خرید شارژ سیم کارت ایرانسل

همان طور که در بالا نیز گفته شد، در روش جدید تفاوت هایی با روش قبلی شارژ سیم کارت اعتباری ایرانسل وجود دارد که برای درک بهتر می توانیم آن را به کمک یک مثال بصورت مبسوط شرح دهیم.فرض کنید شما یک شارژ 10 هزار ریالی خریداری می کنید و می خواهید آن را استفاده نمایید، در روش های قبلی شما شارژ را به مبلغ 10 هزار ریال خریداری می کردید اما پس از این که کد شارژ را وارد می نمودید، دیگر 10 هزار ریال شارژ اعمال نشده و 9100 ریال به حساب شما افزوده می شد. 

در حال حاضر با روش جدید، شما برای خرید همان شارژ 10 هزار ریالی ، مبلغ 10 هزار و نهصد ریال پرداخت می کنید، در عوض هنگامی که شارژ روی سیم کارت اعتباری تان اعمال شود، به میزان همان 10 هزار ریال شارژ خواهید داشت و می توانید از تمام این مبلغ به طور کامل استفاده کنید.

محاسبه مالیات ایرانسل

 

تعداد 4 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 1.5
0
0
0
2
2
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. این پولا هیچ وقت از حلقومشون پابین نمیره چون صود اصلی تو جیب خودشونه ، ۲۲۰۰ تو من پول واسه یه شارژ ۲۰۰۰ تومنی بعد نتیجش میشه یه شارژ ۱۸۰۰ تومنی ! اون عوامل اخه خدا و پیغمبر مگه حالیشونه ؟

  2. بابت یه شارژ 5 هزار تومانی 480 تومان مالیات کم میکنید؟؟ اخه کجای این مملکت اینطوری مالیات میگیرند؟ دزدی هم حدی داره بخدا .

  3. راه های مختلفی برای چاپیدن مردم پیدا کرده اید این مبلغ نه در صد باید ایرانسل ویا همراه اول پرداخت کنند چرا که سود به جیب انها میرود نه مشتری

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست