وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

پيام ترابردپذيری شماره های موبايل کوتاه شد

انتشار ۱۳۹۵/۸/۴ . ۲۷۰۹ بازدید

مدتی است طرح ترابردپذیری شماره های موبایل (MNP) اجرا شده و امکان جابجایی شماره‌های تلفن همراه در اپراتورهای مختلف موبایل فراهم شده و می‌توان شماره فعلی را به شبکه‌ای دیگر منتقل کرد. البته این امکان بیش از پانزده سال است که در بالغ بر ۷۰ کشور دنیا اجرایی شده و جزو حقوق مشترکان به حساب می‌آید اما در ایران برخلاف اینکه چندین ماه است اجرایی شده اما هنوز میزان استقبال از آن هم از سوی مردم و هم برخی اپراتورها چندان نیست.

 

ترابردپذیری شماره‌های همراه برای اولین بار است که در ایران اجرایی می‌شود و بسیاری از مردم همچنان نسبت به اجرای آن در کشور بی‌اطلاع هستند. برای ترابردپذیری متقاضیان می‌توانند به سایت اپراتور مد نظرشان (اپراتوری که قصد مهاجرت به آن را دارند) مراجعه و فرم مربوطه در زمینه ترابرد را پر کرده و درخواست خود را ثبت کنند. همچنین میانگین زمانی برای جابه‌جایی سیم‌کارت‌های ترابرد شده ۴۸ ساعت می باشد.

 

ضعف اطلاعات عمومی مردم در ارتباط با MNP و آغاز به کار کمپین‌های تبلیغاتی اپراتورهای موبایل در مدت زمان نه چندان طولانی از اجرای این پروژه ملی باعث شده تا استقبال از سمت مردم آن چنان که تصور می‌شد، نباشد. با این حال موانع دیگری در ارتباط با شماره‌های ترابرد شده نظیر پیام صوتی طولانی ، خسته کننده و گاهی نگران کننده مشاهده می‌شود که نظر برخی ترابرد شده‌ها را نسبت به این طرح عوض کرده است. برخی نارضایتی های مردم در زمان اجرای این طرح مربوط به آنونسی بود که برای مشترکان پخش می‌شد و سازمان تنظیم مقررات از اپراتورها خواست که مدت زمان این پیام را از هفت تا هشت ثانیه به سه ثانیه کاهش دهند.

 

مشترکانی که شماره موبایل خود را ترابرد می‌کنند ، پیام "مشترک مورد نظر شما به اپراتور دیگری ترابرد کرده است. مبلغ مکامله با ایشان به صورت برون شبکه محاسبه خواهد شد" بر روی خطشان فعال می‌شود. این پیغام از آن جهت است که تماس گیرندگان با مشترک مورد نظر متوجه عملیات ترابرد شده و مطلع باشند که هزینه تماس‌شان با فرد مورد نظر به چه شکل (برون یا درون شبکه) محاسبه می‌شود. این پیام که تنها به زبان فارسی در هنگام برقراری تماس با مشترکان ترابرد شده پخش می‌شود ، قطعا قابل فهم برای تماس‌گیرندگان خارجی نخواهد بود و حتی می‌تواند موجب نگرانی آنها از اتصال تماس‌شان با کشور یا نقطه دیگری شود.

 

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام اینکه برخی پیام‌های ترابردپذیری طولانی و خسته کننده است ، لذا به اپراتورهای موبایل گفتیم تا قبل از پخش پیام‌هایشان از بوقی خاص استفاده کنند تا در ذهن مردم جا بیفتد. همچنین در نظر داریم با اجرای این کار ، گوش مخاطبان را با پیام مذکور آشنا کنیم و بعد از دو سه ماه پیام را حذف کرده و فقط یک بوق باقی بماند. با توجه به این تذکر رگولاتور اکنون پیام طولانی و خسته کننده سابق حذف شده و جای خود را به دو بوق کوتاه و منقطع (آلارم) و پیام سریع و کوتاه "هزینه تماس شما بین اپراتوری است"، داده است.

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست