وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

همه چیز درباره پیامک تبلیغاتی و خدمات مبتنی بر محتوا

انتشار ۱۳۹۸/۷/۲۸ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۴/۲۱ ۱۶:۱۷ . ۱۳۳۷۹ بازدید

خدمات محتوایی یا خدمات مبتنی بر محتوا یا سرویس ارزش افزوده یا VAS مجموعه ای از خدمات غیر پیامکی و خدمات پیامکی جانبی اپراتورهای MCI و Irancell یا همان اپراتور همراه اول و اپراتور ایرانسل می گویند که برخی از سرویس های غیر حیاتی را به مشترکین سیم کارت خود ارائه میدهند. تمامی خدمات مبتنی بر محتوا مثل پیامک تبلیغاتی هزینه دار بوده و هیچ کدام به صورت رایگان ارائه نمی شوند.

البته هزینه خدمات مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و به طور معمول هزینه هر پیامک از 50 تومان شروع میشود و امکان دارد تا چند هزار تومان برای برخی از سرویس ها برسد. منظور از خدمات مبتنی بر محتوا، سرویس‌های اطلاع رسانی، خبری، ورزشی، مذهبی، اپلیکیشن‌ها، پیشخوان، سرگرمی و موارد مشابه می باشد.

حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل 7575

پیامک تبلیغاتی یکی از مرسوم ترین خدمات مبتنی بر محتوا

پیامک‌های تبلیغاتی گونه ای از سرویس تبلیغاتی بر بستر موبایل است که در آن از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می گردد. همچنین از این طریق نیز سازمانها، موسسات، شرکتها و ... می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار نمایند پیامک های تبلیغاتی؛ از جمله مشکلاتی است که  بسیاری از کاربران از آن شکایت می کنند.

اگر یک پیامک تبلیغاتی از سیم کارت ناشناس دریافت کردید، حتماً با شماره 195 تماس بگیرید و این شماره را گزارش کنید. این کار هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد کاملا رایگان است. به علاوه، و با توجه به تدابیر امنیتی  سیم‌کارت بلافاصله توسط سیستم هوشمند بررسی و مسدود می‌شود. متخلف هم شناسایی شده و در نهایت قانون مرتبط با ارسال پیامک مزاحم اعمال می‌شود.

فعال سازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل

پیامک های اطلاع رسانی گونه دوم خدمات مبتنی بر محتوا

عده ای تمامی پیامک ها را تبلیغاتی می نامند، ولی این در حالی است که برخی از پیامک ها جهت اطلاع رسانی به مخاطب ارسال می شود و هیچ مبلغی را از شارژ موجود در گوشی شما کسر نخواهد کرد. از جمله پیامک های اطلاع رسانی را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • پیامک های قضایی
  • پیامک های تراکنش بانکی
  • پیامک های پلیسی و انتظامی
  • پیامک های اپراتور ها
  • پیامک های دولتی و حکومتی
  • پیامک های رگولاتوری (سازمان تنظیم  مقررات رادیویی و مانند آن)
لغو سرویس های پیامکی همراه اول

ارائه خدمات مبتنی بر محتوا به ایرانسلی‌ها

مشترکان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، از این پس در صورت تمایل به استفاده از خدمات مبتنی بر محتوا، لازم است تا حساب ویژۀ این خدمات را شارژ کنند. این تغییر از تاریخ  19 خرداد ماه 1399 اعمال شده و بر اساس مصوبۀ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( رگولاتوری) است. تمامی مشترکان از تاریخ مشخص شده ی‌توانند از خدمات مبتنی بر محتوای ایرانسل استفاده کنند، البته این موضوع در صورتی امکان پذیر است که به بخش اعتبار محتوا در اپلیکیشن «ایرانسل من» مراجعه کرده و یا با شماره‌گیری کد دستوری #11*555*بستۀ ویژۀ محتوایی را خریداری کرده باشند.

ایرانسل برای مشترکان خود بسته‌های اعتباری 10 هزار تا 100 هزار ریالی در نظر گرفته تا از راه‌های گفته شده  در صورت داشتن تمایل بتوانند؛ حساب اعتبار محتوای خود را افزایش دهند. که البته این امکان در صورت نبود اعتبار کافی در حساب ویژۀ خدمات محتوایی، برای مخاطبان وجود ندارد، اما فهرست خدمات مبتنی بر محتوای قبلی برای آنها قابل مشاهده است تا در صورت خرید بستۀ محتوایی، بتوانند خدمات دلخواه خود را از فهرست موجود انتخاب و استفاده کنند.

کد حذف پیامک پولی همراه اول

نحوه قطع خدمات مبتنی بر محتوا ایرانسل

ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری با هدف ارتقای شفافیت در ارائۀ خدمات مبتنی بر محتوا، این امکان را فراهم کرده که از طریق شماره‌گیری کد دستوری #800*، خدمات مبتنی بر محتوای فعال روی حساب خود را مشاهده و با اختیار خود در صورت لزوم، آنها را غیرفعال کنند. صرف اطلاع بیشتر از غیر فعال کردن سرویس دریافت پیام های تبلیغاتی با ارسال عدد 2 به شماره 5005 می توانید این سرویس را غیر فعال کرده و یا با خط ایرانسل خود با شماره 700 تماس گرفته و پس از ارتباط با اپراتور درخواست خود برای عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را اعلام نمایید.

بسته‌های اعتباری ویژه محتوا در قیمت‌های مختلف ارائه شده‌اند و از طریق حساب سیم‌کارت، پرداخت بانکی و کیف پول آپ (تنها از طریق ایرانسل‌من) آنها را خریداری کنید و یا اعتبار حساب خود را افزایش دهید. این سرویس در حال حاضر تنها برای مشترکان اعتباری فعال است و در آینده امکان استفاده از آن برای مشترکان دائمی نیز فراهم خواهد شد.

سیم کارت اقساطی

شما هم می توانید خط 912 داشته باشید...

لغو سرویس های ارزش افزوده همراه اول

روشهای برای حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسلی ها

الف) با شماره ایرانسل خود می توانید با  شماره 700 تماس بگیرید و درخواست حذف پیامک های تبلیغاتی را ثبت کنید.

ب) با خط غیر ایرانسلی میتوانید با شماره 0937000000 تماس گرفته وبا مرکز تماس ایرانسل ارتباط برقرار کرده و درخواستتان را  ثبت کنید.

ج) همچنین با ارسال عدد 2 به شماره 5005 می توانید پیامک های تبلیغاتی را لغو نمایید. ویا بلعکس درصورت درخواست اتصال مجدد عدد 1 را به 5005 ارسال کنید.

حذف سرویس های ارزش افزوده همراه اول

ارائه خدمات مبتنی بر محتوا همراه اول 

برخی مشترکان همراه اول درباره مبالغی که تحت عنوان خدمات مبنی بر محتوا در قبوض تلفن همراهشان درج شده اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و در خیلی از موارد اظهار میکنند که نمیدانند چرا  بعد از خرید مبلغ شارژ بعد از مدت کوتاهی و حتی با وجود اینکه از آن استفاده ای هم نمی کنند به اصطلاح شارژ خریداری شده؛ خورده میشود.

اپراتورهای تلفن همراه باید در مورد تمامی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کند و تا مشترکین با اطلاع و آمادگی و درصورت تمایل بسته های پیشنهادی را رد یا قبول نمایند. در موارد زیادی مشاهده شده که در شبکه های اجتماعی پیام هایی با مضامین دعوت به عضویت در سرویسها با متن‌های فریبنده و جذاب مانند شرکت در قرعه‌کشی، شما برنده شدید، شارژ رایگان و ... ارسال می‌شود که در آنها هیچ اشاره‌ای به عضویت و محاسبه هزینه نشده و در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مشترکین به این صورت برای دریافت خدمات عضو شده‌ و در نتیجه مبالغی در قبوض تلفن همراهشان درج و محاسبه می‌شود که از آن‌ها  بی‌اطلاع هستند.

قطع سرویس های ارزش افزوده همراه اول

نظارت رگولاتوری بر پیامک های تبلیغاتی همراه اول، ایرانسل و رایتل

طبق اعلام ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، نحوه ارسال پیامک‌های مربوط به خدمات در حال حاضر به گونه‌ای است که هزینه و روش لغو عضویت آن در هر پیامک ارسالی درج می‌شود اما در برخی برنامه‌های رادیوئی و تلویزیونی داخلی و خارجی، سایت‌های اینترنتی و سایر رسانه‌ها با تبلیغات کاذب و گمراه‌کننده مشترکین را به ارسال کد عضویت به سرشماره‌های مورد نظر تشویق می‌کنند که ممکن است از آن برای عضویت ناخواسته مشترکین استفاده شود و در آن صورت است که بدون رضایت مشترکین مبالغ بالا از شارژ آنها کاسته میشود و تا غیرفعال کردن آن بسته ادامه دار خواهد بود.

مگر اینکه گوشی خود را شارژ نکرده باشید؛ آنجا دیگر تلاششان را به پایان رسانده اید. به گفته مسئولان سازمان تنظیم مقررات رادیویی در اجرای مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی، حوزه نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد نحوه عضویت مشترکین تلفن همراه در سرویسهای خدمات مبتنی بر محتوا حساسیت ویژه‌ای دارد و درصورت مشاهده هرگونه عضویت ناخواسته مشترکین در اینگونه سرویسها پیگیریهای لازم را انجام می‌دهد.

لغو سرویس های ارزش افزوده ایرانسل

نحوه حذف پیامک های تبلیغاتی همراه اول

مشترکین  همیشگی همراه اول می توانند با ارسال پیامک خالی به شماره ۸۰۰ و یا شماره گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویسهای محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند. همچنین در این سامانه امکان قطع و وصل کردن پیامک های تبلیغاتی نیز در نظر گرفته شده است.

بنابر اعلام اپراتور اول تلفن همراه، تمامی سرویس های خدمات پیامکی همراه اول با ارسال کد معرفه یا فعالسازی آن سرویس، به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس (شرکت های ارائه دهنده سرویس های خدمات پیامکی و شماره های کوتاه آنها در بخش شرکت های همکار آمده اند) فعال می شوند. به این ترتیب یکی از کدهای فعال‌سازی فارسی و یا لاتین درج شده در جدول به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس ارسال شده که برای فعال‌سازی سرویس در نظر گرفته شده از جانب خودتان است. 

قطع سرویس های ارزش افزوده ایرانسل

حذف پیامک های تبلیغاتی همراه اول

به طور مثال برای روشن تر کردن مطلب و فهم بیشتر؛ با ارسال کد فعال‌سازی ام بی ای(کد فعالسازی فارسی) و یا MBA (کد فعال‌سازی لاتین)به سرشماره 2030 میتوانید عضو سرویس مدیریت موفق شوید. همچنین مشترکان برای آگاهی از خدمات هر یک از شماره‌های کوتاه باید یک پیامک خالی به آن شماره ارسال کنند و لیست تمامی سرویس های تعریف شده بر روی آن شماره به رایگان قابل دریافت می‌شود.

کافیست مشترکان همراه اولی، برای غیرفعال سازی هر یک از سرویس‌های فعال خود؛ کد غیرفعال‌سازی فارسی و یا لاتین آن سرویس (ترکیب کد معرفه فارسی سرویس با کلمه خاموش و یا کد معرفه لاتین سرویس با کلمه OFF) را برای شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس ارسال کنند.

مشترکین همراه اول برای عدم دریافت و قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول از طریق یکی از روش های زیر اقدام نمایند.

  • فرستادن عدد یک به 8999
  • با شماره گیری کد دستوری *8999#
  • با شماره گیری کد دستوری *800#
  • تماس گرفتن با مرکز اطلاع رسانی 9990
  •  قطع پیامک های تبلیغاتی 

قیمت گذاری سیم کارت

از قیمت روز سیم کارتت با خبرشو...

حذف سرویس های ارزش افزوده ایرانسل

ارائه خدمات مبتنی بر محتوا رایتل

اولین قدم استفاده از نرم افزار رایتل من است. به سادگی و با استفاده از منوی “مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده” فعال ‌سازی و غیرفعال سازی پیامک انبوه و ارزش افزوده را مدیریت کنید. در ادامه نیز اگر به اپلیکیشن رایتل من دسترسی ندارید، می توانید از طریق شماره گیری کد دستوری #800* و یا #195* و یا ارسال یک پیامک خالی به شماره 800 و یا 195  به راحتی اقدام به غیرفعال کردن دریافت پیامک های تبلیغاتی و خدمات مبتنی بر محتوا نمایید.

«آیا پیامک­ های تبلیغاتی روزی لغو خواهند شد؟» شاید این سوال شما هم باشد. سوالی که ذهن کاربران  تلفن همراه را به خود مشغول کرده است. امروزه اطلاع رسانی از طریق پیامک یک شیوه­ مرسوم در سراسر دنیا­ است که مراکز زیادی از جمله اپراتورها برای ارتباط پایدار با کاربر از آن استفاده می­ کنند.

اما در ایران شرایط ویژه ای که اپراتور­ها به کاربران تحمیل کرده­ اند باعث شده که تعداد زیادی از کاربران از این سرویس ناراضی بوده و خواستار لغو آن باشند. شرایطی از قبیل: هزینه­ ی پیامک ها ، قابلیت تنظیم برای فعال یا غیر فعال کردن پیامک­ها و...

لغو سرویس های ارزش افزوده رایتل

نظر مدیرعامل همراه اول در مورد پیامک های تبلیغاتی

در سال 1396 مای رند نظر مدیرعامل همراه اول را در مورد سرویس های ارزش افزوده جویا شد و وی عنوان کرد:

«اپراتور، سرویس‌های ارزش افزوده دارد و این جزو حقوق اولیه اپراتور است که اگر سرویس جدیدی دارد یا می‌خواهد خدماتی ارائه کند، از طریق پیامک به مشترک اطلاع‌رسانی ‌کند. البته می‌توان این امکان را فراهم کرد که اگر مشترک مایل نیست، این پیامک‌ها را هم دریافت نکند، اما تاکنون درخواستی مطرح نبوده است.»

غیر فعال سازی پیامک های پولی تبلیغاتی

چگونه پیامک تبلیغاتی همراه اول را لغو کنیم؟

وحید صدوقی همچنین در خصوص نحوه­ لغو پیامک ­های تبلیغاتی افزود:

«پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترک آزاردهنده بود. به همین دلیل رگولاتوری سامانه ۸۰۰ را راه‌اندازی کرد تا مشترکان از این طریق اعلام کنند نمی‌خواهند پیامک تبلیغاتی دریافت کنند. در حال حاضر فقط امکان لغو آگهی‌های تجاری وجود دارد. بنابراین اگرچه می‌توان پیشنهاد کرد امکان لغو پیامک اپراتورها هم فراهم شود اما این پیامک‌ها تاکنون برای لغو مشخص نشده است.»

وی همچنین در خصوص شماره­ های مراکز فرستنده اظهار داشت:

«متاسفانه برخی از پیامک‌های تبلیغاتی با سرشماره‌های دیگر ارسال می‌شود. حتی برخی مشترکان گله‌مند هستند که با شماره مشترکان برای آنها پیامک تبلیغاتی ارسال می‌شود. اپراتورها ابتدا برای لغو ارسال این پیامک‌ها و محدود کردن آنها اعلام آمادگی کردند، اما رگولاتوری اعلام کرد که این پیامک‌ها را محدود نکنید. بنابراین این پیامک‌ها اکنون در دسته‌بندی پیام‌های قابل لغو نیست.»

برخی از افراد برای ارسال پیامک های تبلیغاتی همچنین از سیم کارت و شماره های شخصی مختلف استفاده می کنند و همانطور که در خبر های قبلی گفتیم ارسال پیامک انبوه با سیم کارت شخصی مسدود خواهد می شود.

با توجه به موارد یاد شده می ­توان نتیجه گرفت که: دستورِ لغو در حال حاضر، تنها برای پیامک ­های آگهی-تجاری انجام پذیر است و با توجه به حقی که اپراتور­ها برای خود قائل هستند، پیامک ­های اپراتور­ها همچنان برای کاربران ارسال خواهد شد.

لغو پیامک تبلیغاتی با *800#

سیم کارت های ارسال کننده پیامک تبلیغاتی سلب امتیاز می شوند

اما قبل تر از این ها در سال 1395 وزیر ارتباطات از سلب امتیاز حدود ۲ هزار و ۶۰۰ سیم کارت که اقدام به ارسال پیامک های انبوه و تبلیغاتی می کردند، خبر داد.

محمود واعظی ( وزیر وقت ارتباطات) در ارتباط با پیامک هایی که از طریق سیم کارت های شخصی به صورت تبلیغاتی به مشترکان موبایل ارسال می شود ، گفته بود: در عرض دو ماه گذشته برای ساماندهی این موضوع اقدام کرده ایم و با سیم کارت های شخصی که این پیامک ها را ارسال می کنند ، برخورد کرده‌ایم. وی با اشاره به اینکه در مرحله اول به دارندگان این سیم کارت ها تذکر داده شد و در مرحله بعدی نسبت به سلب امتیاز این سیم کارت ها اقدام کردیم.

محمود واعظی تعداد سیم کارت های شناسایی شده که اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی می کردند را ۲ هزار و ۶۰۰ سیم کارت عنوان کرد و گفته بود: «بخشی از این دارندگان سیم کارت ، متعهد شدند که دست از این اقدام بردارند. وی همچنین تاکید کرد با اپراتورهایی که این پیامک ها از طریق شبکه آنها ارسال می شود ، نیز برخورد خواهد شد.»

کد موبایل 

با سرویس خط کجاست؟ موقعیت تمام سیم کارت ها را تشخیص دهید.

سامانه پیامک تبلیغاتی 800

سامانه 800 و پیامک های تجاری

وزیر وقت در رابطه با سامانه ۸۰۰ که برای لغو پیامک های تبلیغاتی هست گفت: عملکرد این سامانه از نظر ما قابل قبول است و ما به طور مرتب آن را رصد می کنیم ، اما اگر مردم نمونه ای دارند که این سامانه کارآمد نبوده و پیامک های تبلیغاتی آنها لغو نمی شود می توانند به سامانه شکایت وزارت ارتباطات موضوع را اطلاع دهند تا ما آن را رسیدگی کنیم.

واعظی افزود: برخی از پیامک های تبلیغاتی مربوط به عضویت مردم در شبکه های بانکی و یا برخی خدمات دهندگان است که به صورت تعاملی با مردم کار می کنند این پیامک ها را نباید تبلیغاتی عنوان کرد اما در هر صورت چنانچه مشترکی شکایت داشته باشد ، قابل رسیدگی و پیگیری خواهد بود. همچنین رصد نحوه لغو پیامک های انبوه تبلیغاتی را توسط یک کارگروه دنبال می کنیم و اپراتورهایی که از شبکه آنها شرکت های پیمانکار مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی بدون رضایت مردم می کنند ، جریمه خواهند شد.

قطع دائمی پیامک تبلیغاتی همراه اول

ارزیابی سامانه لغو پیامک های تبلیغاتی

سامانه پیامکی ۸۰۰ جهت انصراف مشترکین سیم کارت ها از دریافت انواع پیامک که از سال 1395 راه اندازی شده بود، از سوی رگولاتوری مثبت ارزیابی شد.

طبق آخرین آمار صورت گرفته از سوی اپراتور  همراه اول (سال 1395) ، یک میلیون و 57 هزار سرویس و سه میلیون و 372 هزار و 776 پیامک تبلیغاتی لغو شده است. در اپراتور ایرانسل نیز تعداد سرویس‌های لغو شده 10 میلیون و 533 هزار و 455 مورد و پیامک‌های تبلیغاتی لغو شده 5 میلیون و 390 هزار و 613 مورد بوده است. در اپراتور رایتل هم ارسال 38 هزار سرویس و 48 هزار پیامک  تبلیغاتی لغو شده است.

معاون رگولاتوری با موفق ارزیابی کردن عملکرد این سیستم گفت: تاکنون اپراتورها عملکرد رضایت بخشی داشته‌اند و با حساسیت این موضوع را دنبال و موارد اعلام شده را حذف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون اپراتورها بیش از 70 میلیون پیامک جهت اطلاع‌رسانی درباره این سامانه با نام رگولاتوری ارسال کرده‌اند افزود: در جلسه‌ای هم که این اواخر با اپراتورها داشتیم، موارد جدیدی را اعلام کردیم تا بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

روش‌های مختلف ارسال درخواست به این سامانه از طریق ارسال پیامک به سرشماره 800 یا شماره‌گیری کد دستوری #800* وجود دارد که با ارسال درخواست، فهرستی با سه گزینه باز می‌شود که اولین گزینه سرویس‌های فعال و دو گزینه بعدی نوع پیامک‌های تبلیغاتی یا خدمات مبتنی بر محتوایی ( ارزش افزوده) را نشان می‌دهد.

قطع دائمی پیامک تبلیغاتی ایرانسل

برخورد با پیامک های تبلیغاتی ارسال شده با شماره شخصی

پیام کوتاه ابزاری بسیار کارآمد، مهم و حیاتی در ارتباطات به شمار می رود. بسیاری از این قابلیت مهم ارتباطی برای رفع نیاز های خود در طول روز و ارتباط با سایرین استفاده می کنند. پیامک به دلیل این که جامعیت بالایی داشته و تعداد افرادی که از این قابلیت بهره مند هستند با تعداد افرادی که از سیم کارت استفاده می کنند برابر است، ابزاری برای تبلیغات نیز به حساب می آمده است.

یکی از دغدغه های جدی و مهم مشترکین سیم کارت ها و البته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رفع مشکلاتی است که برخی افراد سودجو با استفاده از سامانه های پیامکی تبلیغاتی، تبلیغات ناخواسته و نامناسبی را برای مشترک ارسال می کنند.

خدمات مبتنی بر محتوا چیست؟

روش لغو دریافت پیامک تبلیغاتی

ابتدای سال 95، رگولاتوری سامانه ای برای حل این مشکلات راه اندازی کرد تا مشترکین همه اپراتورها بتوانند به سادگی از دریافت پیامک های تبلیغاتی ناخواسته جلوگیری کرده و دیگر چنین پیام هایی را در ساعات مختلف روز دریافت نکنند. این سامانه از دو راه کد های دستوری و پیام کوتاه در دسترس عموم قرار دارد و افراد می توانند با ارسال پیامک به سامانه 800 یا شماره گیری کد دستوری *800# نسبت به دریافت پیامک های تبلیغاتی و لغو آن اقدام نمایند.

کد لغو پیامک های تبلیغاتی و روش لغو سرویس های ارزش افزوده

همچنین کلیه مشترکین اپراتورها می توانند مانند روش بالا یعنی با شماره گیری *800# یا ارسال پیامک به 800 از سرویس های ارزش افزوده فعال روی سیم کارت خود اطلاع حاصل نموده و در صورت نیاز آن را غیر فعال کنند.

در صورتی که شما با استفاده از روش های بالا، اقدام به لغو دریافت پیام های تبلیغاتی کنید، در 24 ساعت پس از ثبت درخواست اپراتور این کار را برایتان انجام می دهد و احتمالا از شر این پیامک ها خلاص می شوید.

اما بسیاری از افراد پس از استفاده از سامانه فوق الذکر باز هم مشکل دریافت پیامک های آزار دهنده تبلیغاتی را دارند؛ اما معاون وزیر ارتباطات این موضوع را تکذیب می کند و می گوید: در صورت درخواست مشترک برای لغو پیامک تبلیغاتی به جرات می گوییم که دیگر امکان ارسال پیامک های تبلیغاتی از سامانه اپراتورهای موبایل وجود ندارد و در صورتی که مشترکی مدعی است که این پیامک ها را از سرشماره های پیامکی ، دریافت می کند آن را اعلام کند.

سیم کارت ارزان 912

در ارزان سرای سیم کارت مای رند، می توانید خوش قیمت ترین و رند ترین سیم کارت ها را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

لغو خدمات مبتنی بر محتوا

پیامک های مزاحم تبلیغاتی

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه امکان شکایت به عدم لغو پیامکهای تبلیغاتی برای مشترکان موبایل وجود دارد ، ادامه داد: در این زمینه ما پیگیر شکایت و درخواست مشترکین سیم کارت در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد نظارتی هستیم. وی همچنین مشکل فعلی مشترکان موبایل در دریافت پیامکهای تبلیغاتی را مربوط به ارسال کننده شخصی عنوان کرد و گفت: برخی از طریق تلفن های شخصی اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی به صورت انبوه می کنند.

سرنوشت ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی با شماره های شخصی

بسیاری از مردم اما دیگر از سامانه های پیامکی، تبلیغاتی دریافت نمی کنند، در عوض به جای آن برخی شماره های شخصی هستند که چنین پیام هایی را برای آنها ارسال می کنند و از این جهت شاکی هستند؛  رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که اساسا امکان ارسال پیام های تبلیغاتی پس از درخواست لغو از نظر فنی نیز وجود ندارد گفت: با ارسال کنندگان شخصی پیامکهای تبلیغاتی برخورد می شود. رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ، از مشترکان موبایل خواست در صورت مشاهده این موارد ، موضوع را از طریق شکایت به سامانه ۱۹۵ اطلاع دهند تا بلافاصله با ارسال کننده پیامک برخورد قاطع صورت گیرد.

پیامک های تبلیغاتی سیم کارت

براساس آمارهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا اوایل تابستان سال 95، یک میلیون 60 هزار درخواست لغو سرویس های ارزش افزوده در اپراتور همراه اول و سه میلیون 370 هزار درخواست لغو پیامک های تبلیغاتی این اپراتور به ثبت رسیده. همچنین، 10 میلیون و 533 هزار درخواست لغو پیامک های تبلیغاتی و 5 میلیون 390 هزار درخواست لغو سرویس های ارزش افزوده در اپراتور ایرانسل ثبت شده است. در رتبه سوم این آمار نیز، رایتل قرار دارد که 38 هزار درخواست لغو سرویس های ارزش افزوده و 48 هزار درخواست لغو پیامک های تبلیغاتی ثبت شده است.

چگونه پیامک تبلیغاتی را لغو نماییم؟

هشدار ایرانسل درباره ترفند اخذ هزینه پیامک‌های تبلیغاتی     

ایرانسل در برخورد با رفتار برخی سودجویان برای دریافت هزینه پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سرویس میزبان پیامک بیانیه داد. سرویس خاص یک اپراتور تلفن همراه برای پرداخت هزینه پیامک توسط مخاطب از جمله امکاناتی است که در شرایط حساس و اضطراری به کار می‌آید.

فرض کنید به کوهستان رفته و درصدد فتح قله هستید و در حین مسیر به یکباره مجبور به تماس یا ارسال پیامک فوری به فردی می‌شوید اما گوشی اعتباری شما شارژ ندارد. در چنین مواقعی قطعا سرویس پرداخت هزینه پیامک توسط مخاطب به کارتان می‌آید. با این حال، سودجویان همچون همیشه در کمین این سرویس نشسته و پیامک‌های تبلیغاتی را به مشترکان تلفن همراه تحمیل می‌کنند.

پیامک تبلیغاتی همراه اول

جزییات کلاهبرداری با پیامک های تبلیغاتی

 اگر تا پیش از این شیوه‌های مرسوم دریافت پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده با آگاهی مشترکان موبایل بود و زیر هر پیامک قیمت آن درج می‌شد اما این روزها سودجویان پیامک‌های تبلیغاتی را از طریق خطوط بدون شارژشان برای مشترکان ارسال می‌کنند و سرویس مذکور (پرداخت هزینه توسط مخاطب) برای فرد گیرنده فعال می‌شود.

این سرویس از فرد مقصد می‌پرسد با توجه به اینکه مشترک مورد نظر اعتبار نداشته آیا تمایل به دریافت این پیامک و پرداخت هزینه آن دارید؟ اگر مخاطب پاسخ مثبت به این قضیه دهد ، هزینه‌ای از اعتبار او کسر می‌شود و پیامک را می‌گیرد ؛ حال اگر پیامک تبلیغاتی باشد ، تازه متوجه کلاهبرداری می‌شود.

پیامک تبلیغاتی ایرانسل

بیانیه ایرانسل درباره پیامک های تبلیغاتی 

اپراتور ایرانسل در ارتباط با این چالش ایجاد شده بیانیه‌ای را خطاب به مشترکان خود و به شرح زیر منتشر کرده است:

دوستان عزیز ایرانسلی!

همانطور که می‌دانید ایرانسل سرویسی دارد با عنوان 'میزبان پیامک' که با استفاده از آن می‌توانید زمانی که شارژ ندارید از گیرنده پیامک درخواست کنید تا هزینه ارسال پیام را پرداخت کند. متاسفانه اخیرا افرادی سودجو با سوءاستفاده از این سرویس، موجب نارضایتی برخی از شما شده‌اند.

خوب است بدانید، این پیامک‌ها با پیش‌شماره 7042 یا 7062 و با این مضمون برای شما ارسال می‌شود:

«شما از  09XXXXXXXXX پیامک دارید (اعداد به لاتین وارد شود) 5:دریافت و پرداخت هزینه 7:عدم دریافت 8:افزودن به فهرست غیر مجاز»

اگر از شماره‌های ناشناس ، پیامی با محتوای درخواست برای پرداخت هزینه پیامک دریافت کردید، به هیچ وجه به آن پاسخ ندهید تا هزینه‌ای از حسابتان کسر نشود.

برای غیرفعال‌سازی دریافت پیام سرویس میزبان پیامک از شماره ارسال شده هم می‌توانید در پاسخ به پیام ارسالی، عدد 8 را ارسال کنید یا اینکه شماره فرستنده را به همراه حرف B به صورت B09XXXXXXXXX وارد کنید و به 7060 یا 7040 بفرستید. همه تلاشمان این است که با ارائه راهکاری در تنظیمات سرویس، مانع از این سوءاستفاده شویم.

پیامک تبلیغاتی رایتل

امکان ارسال پیامک انبوه با سیم‌کارت شخصی مسدود می‌شود

قابلیت ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی با تمامی سیم‌کارت‌هایی که به صورت شخصی استفاده می شوند، مسدود می‌شود. با راه‌اندازی سامانه غیر فعال‌سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی (سامانه 800) ، برخی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق شماره‌های شخصی برای مشترکان ارسال می‌شود که باعث نارضایتی مردم شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی ، خدمات پیامک انبوه ، خدماتی است که پیامک‌ها از طریق فرستنده مشخص و از طریق شبکه‌های ارتباطی بدون درخواست قبلی کاربران و پرداخت هزینه توسط آنان دریافت می‌شود و جنبه تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی دارد ، افزود: ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره‌های شخصی از مصادیق پیامک انبوه بوده و طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی ، ارایه‌کنندگان خدمات ارتباطی باید امکان فعال‌سازی و یا غیر فعال نمودن دریافت پیامک‌های انبوه از این طریق را برای کاربران فراهم کنند.

کد لغو پیامک تبلیغاتی

الزام اپراتورها به همکاری در قطع سرویس پیامک های تبلیغاتی

وی همچنین گفت: رگولاتوری اپراتورها را ملزم کرده است تا زمان ایجاد این امکان برای کاربران ، در صورتیکه مشترکان از طریق سیم‌کارت شخصی خود به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام کنند ، امکان ارسال پیامک آنها مسدود شود. او درباره رفع مسدود سازی ارسال پیامک سیم‌کارت‌های شخصی گفت: پس از ایجاد امکان فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی دریافت پیامک انبوه برای کاربران و تایید رگولاتوری ، پس از اطلاع‌رسانی ، امکان باز کردن قابلیت ارسال پیامک انبوه برای این دسته از سیم‌کارت‌های مشترکان فراهم می‌شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، فروردین ماه امسال سرویس یکپارچه ای را برای حذف پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی راه اندازی کرد تا مشترکان ۳ اپراتور موبایل بتوانند به یک شیوه ، دریافت پیامک های تبلیغاتی را که آسایش آنها را برهم زده است حذف و یا لغو کنند. در این شیوه ، فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی برای کاربران تمامی اپراتورهای تلفن همراه ، از طریق سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* ممکن شده است و کاربران می توانند از این روش ، نسبت به انواع پیامکهای ارزش افزوده فعال روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و یا در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ، آنها را لغو کنند.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست